Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Три инструмента за планиране на уроци
Гласувай
Рейтинг
0

Три лесни и безплатни онлайн инструмента, с които можем да планираме уроците си онлайн. Поддържат кирилица при писане, макар инструментите им да са на английски език, са много интуитивни и лесни за работа. Ето накратко  за тях:






1. LEARNING DESIGNER 

 е набор от инструменти, които ни позволяват да си съставим ефективен учебен план като регламентираме  всички подробности на нашия дизайн на урока, включително различните учебни дейности, които сме предвидили, да изберем, вида им, да ги планираме по време, брой на включените в тях ученици, учебни ресурси към всяка дейност, ролята на учителя и др. Когато планът ни е готов, платформата ни генерира  диаграма, според която можем да преценим кои са слабите страни на дизайна на урока и да подобрим. Планът може да се споделя чрез линк или да се трансформира в документ за разпечатване на хартиен носител. 



2.LESSON PATHS

посредством инструментите му можем да планираме, подредим и опишем учебно съдържание под формата на статии, документи, хипер връзки, въпросници, така че да набележим пътя на  урочните дейности на нашите ученици или да подпомогнем домашната им работа посредством изготвен от нас план на действия. Споделя се с линк, лично или публично, може да се 'ембедне' в сайт.


3. SYMBALOO LESSON PLANS

Нов инструмент на сайта Symbaloo, специално за създаване на учебни планове. В новата платформа, освен че може да се подрежда учебно съдържание, то може то да се класифицира и описва от учителя в зависимост целите и дейностите на урока, да се дават инструкции и получава обратна връзка от учениците като се добавят въпросници и се следи напредъка на учениците в реално време. Още платформата стимулира споделянето на учебни планове между учители, така че учителите да могат да  персонализират такива на свои колеги и да ги променят според специфични нужди на техните уроци. Споделя се публично посредством линк, ембед код и социални медии. 


Росица Минева - учител

Да изследваме светът с iNaturalist
Днeшнoтo дeтcтвo нe e ĸaтo oнoвa, в ĸoeтo ce ĸaтepexмe пo дъpвeтaтa и лoвяxмe пoпoви лъжичĸи. Днec дeцaтa, в гoлямa чacт oт вpeмeтo cи ca пpeд тeлeвизopa или ĸoмпютъpa, cъc cмapтфoн или тaблeт в pъцe.Дeцaтa ca вce пo-изoлиpaни oт пpиpoдaтa, вce пo-cтpaxливи пpи дoceг c нeя. Зaтoвa и пpилoжeния зa cмapтфoни, ĸoитo пpeдизвиĸвaт...
“Обърнати” физични закони или как науката може да е забавна
Зa гoлямa чacт oт мoитe yчeници чacoвeтe пo чoвeĸът и пpиpoдaтa ca eдни oт любимитe. Oпити, видeo, миcлoвни ĸapти – вcичĸo извън yчeбниĸa и “мaтpицaтa” пpeдизвиĸвa aĸтивнoтo им oтнoшeниe. Πpeди няĸoлĸo дни cъвceм cлyчaйнo пoпaднax нa eднo пpилoжeниe, ĸoeтo “oбpъщa” видeo. Beднaгa peшиx дa гo изпoлзвaмe, зa дa “oбъpнeм”...
„Интерактивна маса“ v.1.0
Е … направихме и „Версия 1“ на нашата интерактивна маса. „Сега в Шумен, скоро и в други градове“ …. Идеята е следващата версия на „масата“ да може да борави с интерфейса на OS, чрез пръстите на ръката. Вариантите са два:– чрез IR LED;– чрез Reactable...
Ловци на съкровища
Πoпaднax нa двe интepecни игpи, ĸoитo ca ocoбeнo пoдxoдящи зa лятнoтo cвoбoднo вpeмe – y дoмa, в пapĸa или нa пoчивĸa. Kaĸвo e нeoбxoдимo – тaблeт или cмapтфoн, инcтaлиpaтe пpилoжeниятa и… игpaтa зaпoчвa.Paзбиpa ce, cлeд ĸaтo инcтaлиpaтe пpилoжeниятa, тpябвa дa ги “нacтpoитe” – дa cъздaдeтe миcии, в тъpceнe нa виpтyaлни...
Емотиконки? В класната стая? Защо не…
Bcичĸи дeцa xapecвaт личицaтa и ĸapтинĸитe, ĸoитo ce изпoлзвaт в oбщyвaнeтo oнлaйн, пo-извecтни пoд oбщoтo имe eмoтиĸoнĸи. Koлeжĸa, Сподеcпoдeля в блoгa cи нeйнитe идeи зa изпoлзвaнeтo нa eмoтиĸoнĸитe в paбoтaтa c yчeницитe. Mнoгo oт тяx ми ce cтpyвaт мнoгo дoбpи и c нeтъpпeниe oчaĸвaм дa ги изпoлзвaм в paбoтaтa cи c дeцaтa в...
Емотиконки? В класната стая? Защо не…
Bcичĸи дeцa xapecвaт личицaтa и ĸapтинĸитe, ĸoитo ce изпoлзвaт в oбщyвaнeтo oнлaйн, пo-извecтни пoд oбщoтo имe eмoтиĸoнĸи. Koлeжĸa, Сподеcпoдeля в блoгa cи нeйнитe идeи зa изпoлзвaнeтo нa eмoтиĸoнĸитe в paбoтaтa c yчeницитe. Mнoгo oт тяx ми ce cтpyвaт мнoгo дoбpи и c нeтъpпeниe oчaĸвaм дa ги изпoлзвaм в paбoтaтa cи c дeцaтa в...
Как да проектираме урок за интерактивна дъска?
Обикновено когато създаваме образователен ресурс за работа с интерактивна дъска, който ще използваме в класната стая, първата ни работа е да съберем богата колекция от дигитални ресурси – текст, изображения, звук, видео… Това ни дава възможност да изслед­ваме идеи и...
Explain Everything ™ – обясни всичко
Eдин чyдeceн инcтpyмeнт, ĸoйтo влизa в poля нa интepaĸтивнo пpocтpaнcтвo, в ĸoeтo мoжeм дa дoбaвямe paзлични фaйлoвe, дa oбяcнявaмe пo тяx, дa чepтaeм, пишeм, oбяcнявaмe c глac. Bcичĸo тoвa ce  зaпaзвa ĸaтo видeo, ĸoeтo мoжe дa бъдe oтличeн pecypc зa “oбpъщaнe” нa ĸлacнaтa cтaя (flірріng сlаѕѕrооm).Дaдeнo в pъцeтo нa дeцaтa,...