Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Подкрепата, автономията и сътрудничеството с колегите са сред факторите, които задържат младите учители в училище
Гласувай
Рейтинг
0

Кръгла маса на “Заедно в час” и Синдиката на българските учители събра добри практики за привличането, обучението и задържането на мотивирани професионалисти в учителската професия


“Учителите са най-важният фактор в системата и ще останат такъв. Намираме се пред голямо предизвикателство да обезпечим системата с добри преподаватели.”

Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на кръгла маса на тема как да намерим, обучим и задържим успешните учители, организирана от фондация “Заедно в час” и Синдиката на българските учители (СБУ). Според него това няма да стане само с увеличение на възнагражденията, а и с други стимули за задържане на учителите и политики за тяхното професионално развитие. Целта на събитието беше да обсъди добри практики при привличането и подбора на мотивирани професионалисти към учителската професия, както и работещи стимули за оставането им в образователната система.

“Има нужда от промяна в подготовката на младите учители”, заяви председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева.

Според нея бъдещите учители трябва да имат досег до повече модули по гражданско образование, възрастова психология и работа в дигитална среда. “След няколко години ще има други изисквания на пазара на труда”, коментира още Янка Такева и допълни, че ролята на учителя винаги ще я има, но той трябва да е подготвен за новите условия.

“Често говорим от високото ниво, от голямата картина. От опита ни, обаче, си даваме сметка, че е много важно да чуем гласа на хората на терен”, заяви по време на откриването на кръглата маса и Евгения Пеева-Кирова, изпълнителен директор на фондация “Заедно в час”.

По време на събитието петима млади преподаватели от училища от цялата страна споделиха какво ги привлича към учителската професия и от какво имат нужда, за да останат в нея. Сред най-важните фактори да станат учители те откроиха желанието за работа с деца и за развитието на потенциала на всеки ученик, възможността да бъдат ролеви модели и да предадат ценни знания и умения. Ключови за оставането в професията за учителите са подкрепата от директора и колегите в училището, учителската автономия и свободата да планират учебния процес според нуждите на учениците си, намаляването на административната тежест, възможността да споделят проблемите в работата си, както и по-гъвкавото кариерно израстване.  

“За да остане един човек някъде, той трябва да има среда - среда, която да го кара да се чувства добре”, обобщи и директорът на софийското 90. СУ “Ген. Хосе де Сан Мартин” Емилия Иванова, която през последните години инвестира в развитието на своя училищен колектив, половината от който се състои от млади учители.

Екипът й планира съвместно уроци, учителите наблюдават един друг часовете си и си дават качествена обратна връзка, разговарят за проблемите и възможните им решения.  

На кръглата маса беше представена и Бялата книга “Как да намерим, обучим и задържим успешните учители”. Тя съдържа добри практики за привличане, подбор, обучение и подкрепа на мотивирани учители в сферата на училищното образование от опита на “Заедно в час” и участници по програмата. 

Коалицията за медийна грамотност организира обучения за учителите за новите часове по медийна грамотност
Конференцията „Как да преподаваме медийна грамотност в училище – методи и практики“, която се проведе на 10 ноември в гр. София, предостави възможност на над 80 учители от цялата страна да се запознаят с изпробвани в практиката методики за обучение по...
Кое е образованието на бъдещето и какъв е пътят до него?
Как изглежда образованието на бъдещето, от какви умения имат нужда днешните деца, за да се реализират успешно в бъдеще, и как да привлечем и подготвим способни учители - това са само някои от темите, на които ще обърне внимание големият форум "Образование: За...
Oбучение на тема „Как да разработим работещи политика и процедури за закрила на детето в нашето училище“.
Център за приобщаващо образование Ви кани на обучение на тема „Как да разработим работещи политика и процедури за закрила на детето в нашето училище“. Обучението ще акцентира върху...
Национална кампания "Будителите"
Връзка към buditelite.bg   Образователна платформа „Училища.бг“ организира национална кампания „Будителите“ ,която има цел да покаже добрите практики и дейни хора в българското образование.За съжаление ежедневно се сблъскваме с...
Уъркшоп за учители на тема: Как да създадем общност в приобщаващата класна стая
Кога: 1 ноември 2018 г.Къде: Project lab, бул. "Мария Луиза" №58, етаж 2 (до Лъвов мост)Много важна част от работата на учителя е да създаде такава атмосфера в класната стая, която да позволява на децата да се чувстват сигурни, спокойни и ценени, активно да участват в часа...
Приобщаващо образование 2018 – „Роли и взаимодействие в приобщаващото образование“
От името на Център за приобщаващо образование, Ви каним на международната годишна конференция Приобщаващо образование 2018 – „Роли и взаимодействие в приобщаващото образование“, която ще се проведе на 3-ти ноември 2018 г., в Националния дворец на...
Президентът награждава първите българи, постигнали златно ниво в Международна награда на херцога на Единбург
Седем младежи ще бъдат отличени за своите постижения в престижната международна програмаПървите младежи, постигнали златното ниво на Международната награда на херцога на Единбург в България ще бъдат отличени на церемония по награждаване на...
“Заедно в час” започва набирането на участници в програмата си, които ще преподават като учители от септември 2019 г.
Фондация “Заедно в час” започва набирането на участници в програмата си за професионално и лидерско развитие, които ще започнат работа като учители от септември 2019 г. в 11 региона на страната - Велико Търново, Враца, Ловеч, Монтана, Пазарджик, Плевен, Пловдив, Разград,...