Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Подкрепата, автономията и сътрудничеството с колегите са сред факторите, които задържат младите учители в училище
Гласувай
Рейтинг
0

Кръгла маса на “Заедно в час” и Синдиката на българските учители събра добри практики за привличането, обучението и задържането на мотивирани професионалисти в учителската професия


“Учителите са най-важният фактор в системата и ще останат такъв. Намираме се пред голямо предизвикателство да обезпечим системата с добри преподаватели.”

Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на кръгла маса на тема как да намерим, обучим и задържим успешните учители, организирана от фондация “Заедно в час” и Синдиката на българските учители (СБУ). Според него това няма да стане само с увеличение на възнагражденията, а и с други стимули за задържане на учителите и политики за тяхното професионално развитие. Целта на събитието беше да обсъди добри практики при привличането и подбора на мотивирани професионалисти към учителската професия, както и работещи стимули за оставането им в образователната система.

“Има нужда от промяна в подготовката на младите учители”, заяви председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева.

Според нея бъдещите учители трябва да имат досег до повече модули по гражданско образование, възрастова психология и работа в дигитална среда. “След няколко години ще има други изисквания на пазара на труда”, коментира още Янка Такева и допълни, че ролята на учителя винаги ще я има, но той трябва да е подготвен за новите условия.

“Често говорим от високото ниво, от голямата картина. От опита ни, обаче, си даваме сметка, че е много важно да чуем гласа на хората на терен”, заяви по време на откриването на кръглата маса и Евгения Пеева-Кирова, изпълнителен директор на фондация “Заедно в час”.

По време на събитието петима млади преподаватели от училища от цялата страна споделиха какво ги привлича към учителската професия и от какво имат нужда, за да останат в нея. Сред най-важните фактори да станат учители те откроиха желанието за работа с деца и за развитието на потенциала на всеки ученик, възможността да бъдат ролеви модели и да предадат ценни знания и умения. Ключови за оставането в професията за учителите са подкрепата от директора и колегите в училището, учителската автономия и свободата да планират учебния процес според нуждите на учениците си, намаляването на административната тежест, възможността да споделят проблемите в работата си, както и по-гъвкавото кариерно израстване.  

“За да остане един човек някъде, той трябва да има среда - среда, която да го кара да се чувства добре”, обобщи и директорът на софийското 90. СУ “Ген. Хосе де Сан Мартин” Емилия Иванова, която през последните години инвестира в развитието на своя училищен колектив, половината от който се състои от млади учители.

Екипът й планира съвместно уроци, учителите наблюдават един друг часовете си и си дават качествена обратна връзка, разговарят за проблемите и възможните им решения.  

На кръглата маса беше представена и Бялата книга “Как да намерим, обучим и задържим успешните учители”. Тя съдържа добри практики за привличане, подбор, обучение и подкрепа на мотивирани учители в сферата на училищното образование от опита на “Заедно в час” и участници по програмата. 

„За по-човечно детско правосъдие“.
В неделя, 21 януари, Национална мрежа за децата дава старт на кампанията „За по-човечно детско правосъдие“.  Кампанията цели реформа в системата за детско правосъдие, отмяна на Закона за борба срещу противообществените прояви на малолетни и непълнолетни, действащ...
"От ученическата чанта до... училищната униформа"
По повод 45 години от своето създаване Националният музей на образованието - наследник и продължител на първия Държавен училищен музей от 1905 г. обявява национална дарителска кампания под наслов "От ученическата чанта до... училищната униформа"...
"От ученическата чанта до... училищната униформа"
По повод 45 години от своето създаване Националният музей на образованието - наследник и продължител на първия Държавен училищен музей от 1905 г. обявява национална дарителска кампания под наслов "От ученическата чанта до... училищната униформа"...
Заедно в час набира нови участници по програмата си до 20 януари
Още десет дни желаещите могат да подават своите кандидатури на сайта на организациятаОстават десет дни до крайния срок за кандидатстване за програма Заедно в час. Желаещите трябва да попълнят онлайн формуляр на уебсайта на организацията – ...
Доброта не само по Коледа
Жирафчетата от 3.Б клас при 23 СУ „Фредерик Жолио-Кюри, гр. София претворяват добрите си идеи в дела. Те вярват, че да подадеш ръка на човек, който се нуждае от подкрепа, не трябва да бъде еднократен акт. Вече втора година помагат на самотен дядо, като събират средства за...
Нашето добро
Благодарим на всички настоящи, бивши родители и приятели на детска градина "Ален мак" - Горна Оряховица, които  посетиха нашия базар и се включиха в благородното дело "Да помогнем на Пеньо".Събраната сума от базара е 711,87 лв.Благодарим на всички...
Коледен образователен базар
Кога: 9 декември, събота, от 11:00 до 16:00 чКъде: гр. София, пл. „Св. Неделя” 4, ет.5 (офисът на Дарби)Една по-различна събота, в която:Децата ще могат да се забавляват...
Училището не е само по пътя на приобщаването
Приобщаващото образование подпомага изграждането на връзки между училищата и заобикалящите ги общностиСофия, 9 декември 2017 г. - Годишната конференция на Център за приобщаващо образование събра в зала „Витоша“,...