Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Подкрепата, автономията и сътрудничеството с колегите са сред факторите, които задържат младите учители в училище
Гласувай
Рейтинг
0

Кръгла маса на “Заедно в час” и Синдиката на българските учители събра добри практики за привличането, обучението и задържането на мотивирани професионалисти в учителската професия


“Учителите са най-важният фактор в системата и ще останат такъв. Намираме се пред голямо предизвикателство да обезпечим системата с добри преподаватели.”

Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на кръгла маса на тема как да намерим, обучим и задържим успешните учители, организирана от фондация “Заедно в час” и Синдиката на българските учители (СБУ). Според него това няма да стане само с увеличение на възнагражденията, а и с други стимули за задържане на учителите и политики за тяхното професионално развитие. Целта на събитието беше да обсъди добри практики при привличането и подбора на мотивирани професионалисти към учителската професия, както и работещи стимули за оставането им в образователната система.

“Има нужда от промяна в подготовката на младите учители”, заяви председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева.

Според нея бъдещите учители трябва да имат досег до повече модули по гражданско образование, възрастова психология и работа в дигитална среда. “След няколко години ще има други изисквания на пазара на труда”, коментира още Янка Такева и допълни, че ролята на учителя винаги ще я има, но той трябва да е подготвен за новите условия.

“Често говорим от високото ниво, от голямата картина. От опита ни, обаче, си даваме сметка, че е много важно да чуем гласа на хората на терен”, заяви по време на откриването на кръглата маса и Евгения Пеева-Кирова, изпълнителен директор на фондация “Заедно в час”.

По време на събитието петима млади преподаватели от училища от цялата страна споделиха какво ги привлича към учителската професия и от какво имат нужда, за да останат в нея. Сред най-важните фактори да станат учители те откроиха желанието за работа с деца и за развитието на потенциала на всеки ученик, възможността да бъдат ролеви модели и да предадат ценни знания и умения. Ключови за оставането в професията за учителите са подкрепата от директора и колегите в училището, учителската автономия и свободата да планират учебния процес според нуждите на учениците си, намаляването на административната тежест, възможността да споделят проблемите в работата си, както и по-гъвкавото кариерно израстване.  

“За да остане един човек някъде, той трябва да има среда - среда, която да го кара да се чувства добре”, обобщи и директорът на софийското 90. СУ “Ген. Хосе де Сан Мартин” Емилия Иванова, която през последните години инвестира в развитието на своя училищен колектив, половината от който се състои от млади учители.

Екипът й планира съвместно уроци, учителите наблюдават един друг часовете си и си дават качествена обратна връзка, разговарят за проблемите и възможните им решения.  

На кръглата маса беше представена и Бялата книга “Как да намерим, обучим и задържим успешните учители”. Тя съдържа добри практики за привличане, подбор, обучение и подкрепа на мотивирани учители в сферата на училищното образование от опита на “Заедно в час” и участници по програмата. 

Президентът награждава първите българи, постигнали златно ниво в Международна награда на херцога на Единбург
Седем младежи ще бъдат отличени за своите постижения в престижната международна програмаПървите младежи, постигнали златното ниво на Международната награда на херцога на Единбург в България ще бъдат отличени на церемония по награждаване на...
“Заедно в час” започва набирането на участници в програмата си, които ще преподават като учители от септември 2019 г.
Фондация “Заедно в час” започва набирането на участници в програмата си за професионално и лидерско развитие, които ще започнат работа като учители от септември 2019 г. в 11 региона на страната - Велико Търново, Враца, Ловеч, Монтана, Пазарджик, Плевен, Пловдив, Разград,...
„Партньорство с родителите като елемент на Модела за изграждане на приобщаваща училищна среда“
Център за приобщаващо образование организира обучение на тема „Партньорство с родителите като елемент на Модела за изграждане на приобщаваща училищна среда“, одобрено със заповед № РД09-1010/24.01.2017 на Министъра на образованието...
НАЦИОНАЛНО ПРЕДСТАВИТЕЛНО ПРОУЧВАНЕ
САМО 4% ОТ УЧИЛИЩАТА В БЪЛГАРИЯ ПОСТИГАТ ЕДНОВРЕМЕННО ВИСОКИ ОЦЕНКИ И ВИСОКО БЛАГОПОЛУЧИЕ НА УЧЕНИЦИТЕ, ПОКАЗА НАЦИОНАЛНО ПРЕДСТАВИТЕЛНО ПРОУЧВАНЕНов индекс на Център за приобщаващо образование определя кое характеризира успешното училище.38.4% от...
Създава се мащабна национална платформа срещу насилието над деца Обединение „Детство без насилие“
На 12 септември в Литературен клуб „Перото“ в София беше обявено създаването на мащабна национална платформа срещу насилието над деца – Обединение „Детство без насилие“. 19 граждански организации и eксперти, работещи от години за предотвратяване насилието над деца и...
Международната награда на херцога на Единбург-България
До 30. септември училища и организации от цялата страна могат да кандидатстват в новия конкурс, който стартира Международната награда на херцога на Единбург-България. Всички организации, които имат желание да придобият лиценз за независим...
Обединение „Детство без насилие“
Обединение „Детство без насилие“,Има удоволствието да ви поканим на пресконференция за обявяване създаването на Обединение „Детство без насилие“, която ще се състои на 12 септември 2018 г., от 11:00 часа, в Литературен клуб „Перото“, Национален дворец на...
Покана от Център за приобщаващо образование: Представяне на Индекс на успешното училище и национално-представително проучване "Благополучието на ученици в 7-ми клас"
Център за приобщаващо образование,Има удоволствието да Ви поканим на представянето на Индекс на успешното училище на Център за приобщаващо образование и национално - представително проучване „Благополучието на учениците в 7-ми...