Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
256 Проекти на учебници и учебни комплекти получиха иценка от учителите "Приложим в практиката"
Гласувай
Рейтинг
0

Общо 256 от 258 проекти на учебници и учебни комплекти са получили от  учителите оценка „Приложим в практиката“. Причината два учебника по чужд език да получат оценка „Неприложим в практиката“ е, че не са били доставени от издателството в училищата. 

Днес в Министерството на образованието и науката в присъствието на вносителите на проекти бяха обявени общите оценки за пригодността на проектите за прилагане в училище. С това приключи вторият етап от процедурата по оценяване и одобряване на учебниците и учебните комплекти за II, VI и VIII клас, както и по чужд език по нива от Общоевропейската езикова рамка.

Вторият етап на оценяването бе  проведен в 2 295 училища. В него участваха 40 192 учители, които преподават учебен предмет в съответния етап от степента на образование. Оценявани бяха проекти на учебници и учебни комплекти за 52 предмета. Учителите дадоха общо 935 757 оценки за всички проекти. Одобрение получават тези учебници и комплекти, които имат положителна оценка от над 50 на сто от преподавателите.

В началото на процедурата в МОН бяха внесени 261 проекта, като до първия етап на оценяването – за съответствие с държавния образователен стандарт за познавателните книжки, учебниците и учебните помагала, бяха допуснати 260. Вносителят на проекта, който не е продължил участие в процедурата,  доброволно се отказа. Всеки проект бе оценяван от 13 оценители, от които 7 дават становище по съдържанието, 3-ма – на графичния дизайн, и 3-ма на полиграфическото изпълнение. От 260 проекта 258 получиха обща оценка, че съответстват на стандарта. Два проекта – един учебен комплект по математика за втори клас и един учебник по математика за шести клас, получиха общи оценки, че не съответстват на стандарта.


Източник: МОН

Сдружение за споделено учене ЕЛА създава зелен образователен център
Сдружение за споделено учене ЕЛА започва изграждането на Зелен образователен център в подножието на връх Звездец, в Подбалкана. Той ще бъде уникално за България място, където потопени в природата, учениците ще развиват своята креативност, увереност...
Национална програма за преодоляване на насилието
10 училища от София, София област и гр. Перник бяха избрани да се включат във втория етап на програматаУчилищата, които бяха избрани да се включат във втори етап на Националната програма на Сдружение за споделено учене ЕЛА и ...
Проект „Ключ към мотивация, иновации и творчество“ , СУ „Васил Левски“ - гр. Карлово
Спечеленото финансиране по Програма "Еразъм+", ключова дейност 1 "Образователна мобилност за граждани", сектор "Училищно образование" направи възможно участието на 6 учители от СУ „Васил Левски“ – Карлово в обучения в град Флоренция, Италия (18-24.08.2019 г.).В рамките на...
Център за приобщаващо образование става Сдружение за споделено учене ЕЛА
От днес, 25 септември 2019 г., Център за приобщаващо образование е с ново име. Вече сме Сдружение за споделено учене ЕЛА. Всъщност това е много повече от смяна на име. Това е естествено продължение на новата посока и обогатяването на дейността ни.През последните 22 години...
"Заедно в час" организира Лидерска академия за студенти
Между 13 и 15 септември в София ще се проведе първата Лидерска академия на "Заедно в час" за студенти в български висши училища. Обучението е безплатно и включва методи и упражнения от опита на организацията и програмата й за професионално и лидерско развитие, която бе...
Конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“
Център за приобщаващо образованиеВи кани на международната годишна конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“, организирана с подкрепата на Фондация „Америка за...
Курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“
Център за приобщаващо образование има удоволствието да представи новия онлайн курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“Курсът има за цел да подкрепи...
Позиция на Коалиция за медийна грамотност
Резултатите от матурите и външното оценяване за пореден път показаха, че образованието в България продължава да не дава нужните резултати и се нуждае от сериозна реформа. Основните насоки на тази реформа трябва да включват развитието на умения за критично мислене,...