Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Позиция на Коалиция за медийна грамотност
Гласувай
Рейтинг
0

Резултатите от матурите и външното оценяване за пореден път показаха, че образованието в България продължава да не дава нужните резултати и се нуждае от сериозна реформа. Основните насоки на тази реформа трябва да включват развитието на умения за критично мислене, търсене, оценка и анализ на информация, работа в екип, способност за безопасно общуване. Учебният процес трябва да включва активното участие на децата, с въвличането им в дискусии, групова работа, създаване и споделяне на медийно съдържание. Всички тези насоки отговарят и на концепцията за интегриране на медийната грамотност в образователния процес, която Коалицията за медийна грамотност (КМГ) отстоява и която отговаря и на залегналите в учебните програми компетентности на 21. век.

КМГ изразява безпокойството си, че медийната грамотност остава изолиран час, който се преподава по-рядко от веднъж годишно в часа на класния ръководител. Въпреки изявената воля и признаване на важността на тези умения от страна на МОН, засега няма развитие към по-цялостен подход към проблема. Политиките на министерството са насочени по-скоро към осигуряване на достъп до технологии в училищата и развиване на умения за боравене с тях, но не и към развиване на критичното мислене и работата с информация в дигитално-медийния свят.

КМГ подкрепя визията за систематично и междупредметно интегриране на медийната грамотност във всички предмети от 1 до 12 клас.

Коалицията за медийна грамотност призовава МОН:

  1.   Да разработи цялостна стратегия за въвеждането на медийната грамотност като набор от ключови умения, които да се развиват и надграждат през отделните предмети от 1 до 12 клас.
  2.   Да осигури подготовката на учителите за прилагане на методи на преподаване, които да изграждат необходимите дигитално-медийни умения на учениците.
  3.   Да работи заедно с организациите-членове на КМГ, които имат разработени методики и съдържание за медийно образование на учениците от всички етапи на образованието.
  4.   Да съдейства за разпространяване сред учителите на разработените от организациите-членове на КМГ учебни ресурси за повишаване на медийната грамотност и дигиталните компетентности, които са систематизирани на сайта на коалицията gramoten.li. Различните видео материали и планове за занятия могат да бъдат директно използвани както в часа на класния ръководител, предназначен за развиване на медийна грамотност, така и в часовете по различните предмети.

Коалицията ще продължи да разработва подходящи за учителите методически пособия и ресурси за развиване на дигитално-медийна грамотност, ще координира и надгражда различните дейности и проекти на отделните организации. Организациите-членове на коалицията изразяват готовност за партньорство с Министерството на образованието и науката, чрез което да се ускори въвеждането и прилагането в широк мащаб на нужните методи за развиване на медийната грамотност на учениците от 1 до 12 клас.

*Снимка под лиценз CC, автор: anna maria lopez lopez

„Седящ волейбол“ или „Параволейбол“
Какво представлява седящия волейбол?  Това е вид волейбол...
Четвърта кампания/семинар за ученици и учители в детски градини
Информираме ви, че на 16.05.2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Общинска Администрация Благоевград, зала №5 (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Четвърта осведомителна кампания/ семинар за...
Трета осведомителна кампания/семинар за ученици и учители в училища
Информираме ви, че на 9-ти Май 2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Трето основно училище „Димитър Талев“, кабинет по рисуване (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Трета осведомителна...
Дни на Приобщаването 2019
ДНИ НА ПРИОБЩАВАНЕТО 2019        44% от седмокласниците не вярват, че съучениците им са добри хора, сочи национално представително проучване на Център за приобщаващо образование...
Популярното сред деца приложение TikTok взема мерки за защита на децата
Популярното сред деца приложение TikTok взема мерки за защита на децата5 април 2019След като САЩ им наложиха глоба от 5,7 милиона долара, собствениците на популярното сред деца китайско приложение за видеосподеляне TikTok взеха бързи мерки за повишаване...
Повече от 2700 дарители подкрепиха 122 каузи в „БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА“
Над 50 000 лв. от близо 2700 индивидуални дарители събра националната кампания „БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА“, която се проведе от 22 до 31 март 2019 г. Още 5 000 лв. постъпиха през платформата DMS, а 3 000 лв. – през дарителския механизъм „Платформата“.В първото издание на инициативата се...
Остават две седмици да станете учител със "Заедно в час”
До 15 април организацията набира кандидати за програмата си, които от септември ще преподават в 11 области на България.15 април е последната дата за 2019 г., до която желаещите да се включат в програмата на “Заедно в час” за професионално и лидерско...
ОСМИ НАЦИОНАЛЕН ФОЛКЛОРЕН КОНКУРС „ЗАБЛЕЯЛО МИ АГЪНЦЕ” 10 - 12 май 2019 г.
Националният фолклорен конкурс „Заблеяло ми агънце” се организира от Сдружение „Национален събор на овцевъдите в България”Конкурсът предоставя възможност за изява на изпълнители в областта на музикалното и танцовото фолклорно изкуство, словесния...