Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Международна оценка: Учителите от алтернативни обучителни програми показват високи педагогически умения
Гласувай
Рейтинг
0

Изследване на Университета в Дюсбург-Есен, което сравнява уменията и нагласите на учители от традиционни и алтернативни форми на подготовка, ще бъде представено в София на 14 март

 Сериозният предварителен подбор на бъдещите учители и включването на повече практическа подготовка в обучението помагат на педагозите да се справят по-добре в класната стая. Това е един от резултатите от двегодишното сравнително изследване на екип учени от Университета на Дюсбург-Есен. Всички изводи от изследването ще бъдат представени на конференция на 14 март от 9:30 часа във “Витоша парк-хотел” в София. Изследването е част от европейския проект “Нов път за нови таланти в преподаването” (NEWTT), партньори по който в България са Министерството на образованието и науката, Пловдивският университет “Паисий Хилендарски” и фондация “Заедно в час”. Проектът се осъществява в пет държави с финансовата подкрепа на програма “Еразъм +” на Европейската комисия.

Конференцията ще бъде открита от министъра на образованието и науката Красимир Вълчев. Участие ще вземат проф. Херман Абс, преподавател от Университета на Дюсбург-Есен и ръководител на екипа по изследването, училищни директори от България, представители на Пловдивския университет и учители от различни европейски държави, участници в проекта. Фокус на събитието ще бъде темата как резултатите от проекта могат да се използват по най-полезен за образователните системи начин на национално и на европейско ниво. (Пълната програма можете да намерите тук.)

За “Нов път за нови таланти в преподаването”

Целта на NEWTT е да отвори пътя към класните за стаи за успешни и мотивирани професионалисти от различни професионални сфери. Той възниква в отговор на няколко общи проблеми, пред които са изправени редица европейски държави - недостиг на учители, недостатъчна практическа подготовка на бъдещите педагози, ранно напускане на учителската професия и неспособност на образованието да посрещне нуждите на учениците на 21-ви век. В рамките на проекта се изследва гъвкав достъп до учителската професия през алтернативни обучителни програми, които позволяват на участниците едновременно да се обучават и да работят като учители в реална училищна среда. Иновативните програми включват и сериозна подкрепа от ментори и наставници с дългогодишен опит в преподаването.

В България се изследват учители, обучени по програмата на “Заедно в час” и по иновативна магистърска програма на Пловдивския университет. Техните умения и нагласи се сравняват с тези на контролна група педагози от традиционни педагогически университетски програми.


За “Заедно в час”

Фондация “Заедно в час” е създадена през 2010 г. и работи за осигуряването на равен достъп до качествено образование на всяко дете в България. Мисията на организацията е да открива, обучава и развива способни и мотивирани професионалисти от различни сфери, които допринасят дългосрочно за положителна промяна на образованието в България. В рамките на програма за професионално и лидерско развитие те се обучават да работят като учители, придобиват педагогическа квалификация (ако нямат такава) и имат достъп до разнообразни надграждащи обучения - както за работа в класната стая, така и за бъдещото им професионално развитие.

До 15 април “Заедно в час” набира кандидати за деветия випуск участници в програмата си за професионално и лидерско развитие, които през 2019 г. ще преминат интензивно обучение, а от 15 септември ще започнат да преподават на ученици в 11 региона на България.

Заедно в час е създадена по инициатива и с финансовата подкрепа на фондация "Америка за България" и е част от глобалната мрежа Teach For All Global.

Денят на българската просвета и култура и на славянската писменост в пощенските материали. Виртуална изложба.
...
Начало на кампания „Училището има смисъл, когато е свързано с живота“
Кои уроци помним от училище? Кои учители ни влияят истински и защо? Знаят ли учениците е приложението на материала, който учат? Каква е ролята на общността в образованието?  Отговорът на тези и много други въпроси ще търси Сдружение за споделено учене ЕЛА в...
Онлайн играта по детски книги „Книговище“ е безплатна до края на учебната година
Сега е моментът да четеш и смело да се състезаваш да отговаряш на въпроси към любимите си книги! Онлайн играта „Книговище ще бъде безплатна до края на учебната година. Регистрирай се свободно, чети, играй и печели награди! Над 10 000 деца вече имат профили там. Четенето ни...
Envision Play с модул “Дистанционно обучение” e свободен за ползване от 19 март до 13 април.
Какво е Envision Play?Българска облачна платформа за работа със смарт устройства, която активизира учениците и повишава качеството на знанията и уменията им. Стимулира познавателните интереси у децата и създава положителна мотивация към ученето.Достъпно...
Сдружение за Сдружение учене ЕЛА пуска новата си обучителна онлайн платформа с безплатен достъп за учителите през следващите две седмици
Като знак на съпричастност към огромните усилия, които българските учители полагат,  Сдружение за споделно учене ЕЛА (доскоро Център за приобщаващо образование) пуска БЕЗПЛАТНО новата си обучителна платформа ...
Споделени интерактивни интерактивни, изготвени със софтуер ActivInspire.
Споделени интерактивни презентазии, изготвени със софтуер ActivInspire. Предназначени за работа с интерактивна бяла дъска по английски език като чужд език в професията по геодезия. ...
„Разказвачът на приказки“ в медковското училище
На 21.02.2020 г. в библиотеката на СУ „Отец Паисий“, с. Медковец, се проведе първата среща от поредицата запланувани такива между ученици от различни възрастови групи на СУ – Медковец между гимназиален етап и писателя Стоян Николов – Торлака. Поводът бе четиригодишнината на...
Форум “Готови за света”
Програми за подкрепа и личностно развитие в училище“Ученето не се случва само в класната стая”, даже напротив, в момента то предполага и има всички условия да се случва много често извън нея, но в рамките на училищната институция. Форум “Готови за...