Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
НАЦИОНАЛНО ПРЕДСТАВИТЕЛНО ПРОУЧВАНЕ
Гласувай
Рейтинг
0

САМО 4% ОТ УЧИЛИЩАТА В БЪЛГАРИЯ ПОСТИГАТ ЕДНОВРЕМЕННО ВИСОКИ ОЦЕНКИ И ВИСОКО БЛАГОПОЛУЧИЕ НА УЧЕНИЦИТЕ, ПОКАЗА НАЦИОНАЛНО ПРЕДСТАВИТЕЛНО ПРОУЧВАНЕ

  • Нов индекс на Център за приобщаващо образование определя кое характеризира успешното училище.

  • 38.4% от учениците в 7 клас в страната са с от много ниско до умерено ниво на благополучие.

  • Учениците в т.нар. „елитни училища“ - с най-ниско благополучие.

Едва 4% от българските училища успяват да постигнат както високи оценки, така и високо благополучие на учениците. Това показаха резултатите от национално представително проучване, проведено от Център за приобщаващо образование,изследователската компания G Consulting и експерти от БАН.

Изследването, обхванало 100 училища и над 3200 седмокласници в цялата страна, проучва нивата на психично и социално благополучие на учениците, тяхната удовлетвореност от училище и степента, в която се чувстват добре там.

Изследователският екип съпоставя получените резултати с постигнатия успех на Националното външно оценяване (НВО) и създава Индекс на успешното училище. Чрез него е възможно да се идентифицират компонентите, които правят едно училище наистина добро – т.е. училище, което се грижи едновременно за академичния успех и за благополучието на децата.

„Твърде често, когато кажем „добро училище“, имаме предвид единствено това, че учениците там имат висок успех. Училището обаче има и други задачи – то трябва да подготви децата за пълноценен живот като възрастни,“ обясни Ива Бонева, изпълнителен директор на Център за приобщаващо образование, и допълни: „Един от най-сигурните начини да разберем това е като изследваме благополучието на учениците – истински успешните училища преследват високи оценки, но мислят и за това как се чувстват учениците там“.

Разработеният от Центъра Индекс включва три компонента с различна тежест – 50% от оценката на училищата се формира от резултатите на учениците на НВО, 30% – от личностното благополучие на децата (техните емоции, психично и социално благополучие), и 20% – от тяхната удовлетвореност от самото училище (от учителите, съучениците и средата).

При максимален брой от 100 точки в Индекса, едва 10% от изследваните училища успяват да достигнат 60 точки. Това са училища, в които има добронамерени и подкрепящи учители, много извънкласни занимания, ниски нива на агресивни прояви и има създадена училищна общност.

38.4% от седмокласниците в страната са с от много ниско до умерено ниво на благополучие в училище. Най-ниските стойности на благополучие са отчетени в т.нар. „елитни училища“. Причините за това според изследователите са разнообразни, като основните от тях включват твърде голямото напрежение и конкурентност между учениците там за постигане на високи оценки, фаворитизиращи учители, липса на усещане у учениците за общност.

„Изследването недвусмислено показва, че на индивидуално ниво има висока взаимовръзка между равнището на лично благополучие и академичния успех“, каза Живко Георгиев, ръководител на изследването и допълни: „За съжаление в голяма част от училищата тази връзка е прекъсната – или се жертва благополучието за сметка на високи образователни постижения, или се полагат много усилия децата да се чувстват добре, но това е за сметка на образователната функция“.

Според експертите от Центъра има начин да се повиши благосъстоянието на децата без да се правят компромиси с оценките. Част от техните препоръки включват партньорства със семействата и общността, създаване на усещане за училищна общност, в която са приобщени всички деца, интензивна работа за развитие на социални и емоционални умения на децата и усилия за намаляване на агресията.

Представянето е част от програма „Едно училище за всички“, чиято цел е да допринесе за качествено образование за всички деца, което да позволява на всяко дете да развие своя потенциал в най-пълна степен. Програмата се осъществява с подкрепата на фондация „Америка за България“.

Конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“
Център за приобщаващо образованиеВи кани на международната годишна конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“, организирана с подкрепата на Фондация „Америка за...
Курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“
Център за приобщаващо образование има удоволствието да представи новия онлайн курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“Курсът има за цел да подкрепи...
Позиция на Коалиция за медийна грамотност
Резултатите от матурите и външното оценяване за пореден път показаха, че образованието в България продължава да не дава нужните резултати и се нуждае от сериозна реформа. Основните насоки на тази реформа трябва да включват развитието на умения за критично мислене,...
„Седящ волейбол“ или „Параволейбол“
Какво представлява седящия волейбол?  Това е вид волейбол...
Четвърта кампания/семинар за ученици и учители в детски градини
Информираме ви, че на 16.05.2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Общинска Администрация Благоевград, зала №5 (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Четвърта осведомителна кампания/ семинар за...
Трета осведомителна кампания/семинар за ученици и учители в училища
Информираме ви, че на 9-ти Май 2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Трето основно училище „Димитър Талев“, кабинет по рисуване (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Трета осведомителна...
Дни на Приобщаването 2019
ДНИ НА ПРИОБЩАВАНЕТО 2019        44% от седмокласниците не вярват, че съучениците им са добри хора, сочи национално представително проучване на Център за приобщаващо образование...
Популярното сред деца приложение TikTok взема мерки за защита на децата
Популярното сред деца приложение TikTok взема мерки за защита на децата5 април 2019След като САЩ им наложиха глоба от 5,7 милиона долара, собствениците на популярното сред деца китайско приложение за видеосподеляне TikTok взеха бързи мерки за повишаване...

Whoops, looks like something went wrong.

1/1 ErrorException in Filesystem.php line 81: file_put_contents(): Only 0 of 276 bytes written, possibly out of free disk space

  1. in Filesystem.php line 81
  2. at HandleExceptions->handleError('2', 'file_put_contents(): Only 0 of 276 bytes written, possibly out of free disk space', '/home/uchilishta/uchilishtabg/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Filesystem/Filesystem.php', '81', array('path' => '/home/uchilishta/uchilishtabg/storage/framework/sessions/f0a83c487c4f0aa8ff623ddad1e4ff4714a9df56', 'contents' => 'a:4:{s:6:"_token";s:40:"tXBeAjEwEOyrhOcRiuk5zFMoSddQuHwQX0YzEe4e";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:39:"http://uchilishta.bg/teachers/news/1128";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1566316366;s:1:"c";i:1566316366;s:1:"l";s:1:"0";}s:5:"flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', 'lock' => true))
  3. at file_put_contents('/home/uchilishta/uchilishtabg/storage/framework/sessions/f0a83c487c4f0aa8ff623ddad1e4ff4714a9df56', 'a:4:{s:6:"_token";s:40:"tXBeAjEwEOyrhOcRiuk5zFMoSddQuHwQX0YzEe4e";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:39:"http://uchilishta.bg/teachers/news/1128";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1566316366;s:1:"c";i:1566316366;s:1:"l";s:1:"0";}s:5:"flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', '2') in Filesystem.php line 81
  4. at Filesystem->put('/home/uchilishta/uchilishtabg/storage/framework/sessions/f0a83c487c4f0aa8ff623ddad1e4ff4714a9df56', 'a:4:{s:6:"_token";s:40:"tXBeAjEwEOyrhOcRiuk5zFMoSddQuHwQX0YzEe4e";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:39:"http://uchilishta.bg/teachers/news/1128";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1566316366;s:1:"c";i:1566316366;s:1:"l";s:1:"0";}s:5:"flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', true) in FileSessionHandler.php line 83
  5. at FileSessionHandler->write('f0a83c487c4f0aa8ff623ddad1e4ff4714a9df56', 'a:4:{s:6:"_token";s:40:"tXBeAjEwEOyrhOcRiuk5zFMoSddQuHwQX0YzEe4e";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:39:"http://uchilishta.bg/teachers/news/1128";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1566316366;s:1:"c";i:1566316366;s:1:"l";s:1:"0";}s:5:"flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}') in Store.php line 262
  6. at Store->save() in StartSession.php line 88
  7. at StartSession->terminate(object(Request), object(Response)) in Kernel.php line 145
  8. at Kernel->terminate(object(Request), object(Response)) in index.php line 58