Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Над 150 учители и директори от цялата страна се събраха, за да обсъдят приобщаващи образователни практики
Гласувай
Рейтинг
0

Център за приобщаващо образованиеорганизира национална конференция „Приобщаващи образователни практики“ 2018 във Велико Търново в рамките на кампания „Дни на приобщаването“

 

Въвеждането на приобщаващи образователни практики в училище се случва с много загриженост към училището и учениците, мотивация и с постоянен стремеж към развитие и желание за учене. Те не изискват допълнителна документация към институциите, нито пък формализиране на инициативите. Ограничението на средства не е пречка, когато има мотивиран училищен екип, който работи активно за вдъхновяване на своите ученици и за намиране на различни начини за разгръщане на техния потенциал. Учители и директори споделиха, че целта на въвеждането на по-разнообразни и приобщаващи практики е „децата да влизат в училище, не защото е задължително, а защото наистина искат да бъдат там“. Това стана ясно от провелата се тази събота национална конференция „Приобщаващи образователни практики 2018“, организирана от Център за приобщаващо образование. 

Събитието събра над 150 учители, специалисти и директори от цялата страна, пред които техни колеги представиха 28 образователни практики в темите: училищно управление, партньорство с родителите, отваряне на училището към местната общност, въвеждане на иновативни образователни практики, развитие на училищния екип, развиване на меките умения на учениците, увеличаване на мотивацията децата да ходят на училище. В практиките за включване на родители в училищния живот, директорът на ОУ „Антон Страшимиров“ в с. Бохот поясни, че всичко се случва на основата на преживяване. „Родителите влизат в час за пробни уроци, което ги кара не само да обуят обувките на учителите, но и преминат дълго разстояние с тях и така започват да гледат по друг начин на учителската професия“.

Учителите и директорите представиха своите практики в няколко кръга в начален и в прогимназиален и гимназиален етап. От техните презентации разбрахме: как българската шевица може да вдъхновява и улеснява учениците в часовете по математика; как учениците могат да управляват емоциите си чрез различни техники; как да получат по-високи резултати на НВО, когато по време на часовете използват smart-карти и много други. Действително, всяка една практика е постигнала много добри резултати и заслужава да бъде разпространена и в други училища. 

„От много време искахме да организираме такъв форум, на който да срещнем мислещи в една посока учители, директори и специалисти. Приобщаващото образование е процес, който изисква както лична, така и промяна на ниво училищно управление. Получихме над 70 практики в конкурса за участие в конференцията, което доказва, че освен нормативна рамка, приобщаващото образование вече е споделена ценност, към която се стремят много училища в страната“,сподели Виктория Троянова, специалист „Образователни методологии“ в Център за приобщаващо образование.

Следобед, Ерин Макрайт, учител  и ментор на учители от САЩ, но и придобила впечатляващ опит в образователните системи на страни от целия свят, направи презентация на тема „Как да се случва ученето вътре в екипа. Професионална общност за учене и развитие“, с която представи друга перспектива върху организацията на процесите вътре в училище, даде насоки как учителите сами могат да се мотивират и да повишават знанията и уменията си и как да развиват този процес на постоянно учене в своите училища.  На следващия ден тя доразви темата за изграждане на професионална общност като проведе уъркшоп.

Представените практики ще бъдат качени на Приобщи.се.

Конференцията е част от национална кампания „Дни на приобщаването 2018 – Дайте им Крила“на Център за приобщаващо образование. Тази година тя се фокусира върху подкрепата, която цялата общност – семейството, бизнесът и институциите, могат да окажат на училището, за да може то да изпълни своята основна мисия – да даде крила на децата ни. Кампанията се осъществява с подкрепата на Фондация „Америка за България“.

Четвърта кампания/семинар за ученици и учители в детски градини
Информираме ви, че на 16.05.2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Общинска Администрация Благоевград, зала №5 (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Четвърта осведомителна кампания/ семинар за...
Трета осведомителна кампания/семинар за ученици и учители в училища
Информираме ви, че на 9-ти Май 2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Трето основно училище „Димитър Талев“, кабинет по рисуване (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Трета осведомителна...
Дни на Приобщаването 2019
ДНИ НА ПРИОБЩАВАНЕТО 2019        44% от седмокласниците не вярват, че съучениците им са добри хора, сочи национално представително проучване на Център за приобщаващо образование...
Популярното сред деца приложение TikTok взема мерки за защита на децата
Популярното сред деца приложение TikTok взема мерки за защита на децата5 април 2019След като САЩ им наложиха глоба от 5,7 милиона долара, собствениците на популярното сред деца китайско приложение за видеосподеляне TikTok взеха бързи мерки за повишаване...
Повече от 2700 дарители подкрепиха 122 каузи в „БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА“
Над 50 000 лв. от близо 2700 индивидуални дарители събра националната кампания „БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА“, която се проведе от 22 до 31 март 2019 г. Още 5 000 лв. постъпиха през платформата DMS, а 3 000 лв. – през дарителския механизъм „Платформата“.В първото издание на инициативата се...
Остават две седмици да станете учител със "Заедно в час”
До 15 април организацията набира кандидати за програмата си, които от септември ще преподават в 11 области на България.15 април е последната дата за 2019 г., до която желаещите да се включат в програмата на “Заедно в час” за професионално и лидерско...
ОСМИ НАЦИОНАЛЕН ФОЛКЛОРЕН КОНКУРС „ЗАБЛЕЯЛО МИ АГЪНЦЕ” 10 - 12 май 2019 г.
Националният фолклорен конкурс „Заблеяло ми агънце” се организира от Сдружение „Национален събор на овцевъдите в България”Конкурсът предоставя възможност за изява на изпълнители в областта на музикалното и танцовото фолклорно изкуство, словесния...
Международна оценка: Учителите от алтернативни обучителни програми показват високи педагогически умения
Изследване на Университета в Дюсбург-Есен, което сравнява уменията и нагласите на учители от традиционни и алтернативни форми на подготовка, ще бъде представено в София на 14 март Сериозният предварителен подбор на...