Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Makey Makey
Гласувай
Рейтинг
0

Makey Makey представлява платка, която превръща заобикалящите ни предмети в клавиши от клавиатурата или в компютърна мишка. Използвам Makey Makey в часовете си, за да развия у учениците конструктивни и изчислителни умения, умения, свързани с програмирането, физиката, химията и най-вече – интерес към информационните технологии. С Makey Makey създаваме различни музикални инструменти от плодове, нощни лампи от домашен пластилин, превръщаме училищните стъпала в пиано и … много други „неща“, които ще видите по-долу в тази публикация. В комплекта на Makey Makey, освен платката, има два вида кабели, които са необходими за изграждането на електрически вериги. Благодарение на затворените електрически вериги и кабел, свързващ платката с USB порт, компютърът отчита сигнал, аналогичен на този, който подава клавиатурата, когато бъде натиснат някой клавиш. По този начин всеки един електропроводим предмет (плод, зеленчук – полезна храна) може да бъде изплзван като контрола, а тези предмети, които са неелектропроводими (чипс, снакс – вредни харни), не могат да затворят електричеката верига и да задействат процес. Педагогическите цели, които съм си поставил с използването на Makey Makey в предложените и реализирани по-долу проекти, са:

  • Развитие на умения, свързани с компютърно моделиране:
    • усвояване на знания и умения за работа с информация и дигитални устройства.
    • създаване на анимирани проекти с използване на алгоритми с условия и синхронизиране на действия на героите чрез визуална среда за блоково програмиране
    • математически умения, логическо мислене и творчество.
  • Осъществяване на междупредметни връзки (Човекът и природата, Физическо възпитание и спорт,, Изобразително изкуство, Музика).

За ученците ми работата с Makey Makey е просто забавление. И .. да! Образованието не е само и основно забавление, но с компютърното моделиране ученето може да е забавно!

Ресурси:

  • BlueStacks – емулатор на Android за Windows
  • PigRush – Google Play или играта, която направихме с моите ученици в Unity
  • Makey Makey
  • Трамплин

Ангел Ст. Ангелов – Ачо

„Интерактивна маса“ v.1.0
Е … направихме и „Версия 1“ на нашата интерактивна маса. „Сега в Шумен, скоро и в други градове“ …. Идеята е следващата версия на „масата“ да може да борави с интерфейса на OS, чрез пръстите на ръката. Вариантите са два:– чрез IR LED;– чрез Reactable...
Line tools – полезно и удобно
Πpeĸpaceн пaĸeт c инcтpyмeнти, ĸoитo ca нeзaмeними пoмoщници нa yчeницитe. Πaĸeтът cъдъpжa линийĸa, тpaнcпopтиp (ĸoйтo мoжe дa измepвa ъгъл пpeз ĸaмepaтa – нa peaлeн oбeĸт), ĸoмпac, измepвaтeл нa нaĸлoн. B мeнютo имa инcтpyмeнт зa измepвaнe нa звyĸ, xpoнoмeтъp, ĸaлeндap, фeнepчe, QR чeтeц, ĸaлĸyлaтop, ĸoнвepтop, тaблицa c paзмepи нa дpexи...
10 инструмента за създаване на презентации
Никой не може да оспори, че PowerPoint е най-популярният инструмент за създаване на презентации. Той се е наложил като абсолютен стандарт заради лекотата, с която можеш да управляваш обектите в слайдовете, да създаваш анимации между отделните слайдове, както и между обектите...
Първи стъпки в анимацията с ParaPara Animation
Parapara Animation е безплатен инструмент за създаване на анимации, разработен и хостван от Mozilla. Той е лесен за използване и не изисква регистрация, за да бъде използван.За първи път...
Добавена реалност в MS Office …
Добавената реалност (Augmented reality) е област в информатиката, занимаваща се с комбиниране на данни от реалния свят с компютърно генерирани данни [1, ...
Random Name Picker
Ако сте учител, то поне веднъж ви се е налагало да изберете произволно име на ученик от класа. Било за да почисти дъската, да изберем кой с кого да работи в екип, кого да изпитаме или просто като част от някоя игра. Използвал съм какви ли не програми за целта. Наскоро открих...
Софтуерна платформа "Kahoot"
"Kahoot!" е безплатна платформа за създаване на забавни тестове за деца и ученици. Може да се използва с всякакви устройства - в класната стая и извън нея. Kahoot! позволява да се създават игри и тестове на български език и в реално време да се събират отговори...
Приложения за преобразуване на речта в текст и текста в реч
Автоматичното анализиране на текстове се използва в области като машинен превод, интелигентно търсене на информация, автоматично отговаряне на въпроси или просто за да направим гласовите бележки в текст др. Генерирането на текстове има приложение при интелигентните...