Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Софтуерна платформа "Envision"
Гласувай
Рейтинг
0

Проектът „Енвижън” е създаден през 2009 г. за участие в технологичното състезание Imagine Cup. В същността си той е иновативна система за обучение, която адресира два от основните проблеми в образованието – понижения интерес на учениците и недостига на средства за изграждане на информационни инфраструктури в училищата. Използван е изключително нестандартен подход, който е оценен на редица международни състезания – Imagine Cup, NovaTech, IBTEC и др.

Днес „Енвижън” е цялостна система за провеждане на обучение в задължителната подготовка с интегриране на информационните технологии. Тя представя нов подход в организацията на дейностите в учебния процес, усъвършенства традиционната методика и добавя нови възможности за интерактивно обучение.

Проектът „Енвижън” предоставя едновременно финансови и образователни предимства за активно участие на учениците в учебния процес. Той предлага възможност за разработване на електронно съдържание по интуитивен начин с удобни инструменти, но предлага и готово електронно съдържание в над 1400 урока, съобразени с официалната учебна програма на МОН.

Продуктът е разделен на три основни части – „Енвижън в клас“ (презентационен модул), „Мениджър“ (административен модул) и публичен интернет портал.

 „Енвижън в клас“ се използва по време на учебните часове от учителя и учениците. За да се ангажира вниманието на всеки отделен ученик, системата дава възможност за едновременно взаимодействие на множество потребители. За своята работа тя изисква наличието на един единствен компютър, един проектор и мишка за всяко дете. Това осезаемо намалява разходите за оборудване на стандартна класна стая. Учителят използва компютъра и проектора, за да изобрази съдържанието на урока пред учениците. След като са получили визуални знания, децата имат възможността да взаимодействат със системата. Посредством своите мишки, те взимат участие в различни видове дейности с отборен или състезателен характер.

Публичният портал на „Енвижън” дава достъп на учителите до предварително разработено учебно съдържание. Te могат да споделят създадените от тях уроци или да се сдобият с вече разработени материали.

“Мениджър“ предоставя възможност на учителите сами да разработват уроците, които ще представят пред учениците или да променят и усъвършенстват готовото учебно съдържание. Възможността за лесна и бърза промяна на уроците е изключително важна функция на „Енвижън”, тъй като предотвратява изчерпването и остаряването на съдържанието и позволява да се създават адаптирани уроци за конкретен клас.

В края на учебната 2015/2016 година „Енвижън” използват близо 34 000  ученика в повече от 140 населени места в България.

Екипът, който продължава да подобрява и развива системата, както и учителите, които работят с нея, са убедени в ползотворното ѝ влияние върху учебния процес и са силно мотивирани да продължат работата с нея.

Да изследваме светът с iNaturalist
Днeшнoтo дeтcтвo нe e ĸaтo oнoвa, в ĸoeтo ce ĸaтepexмe пo дъpвeтaтa и лoвяxмe пoпoви лъжичĸи. Днec дeцaтa, в гoлямa чacт oт вpeмeтo cи ca пpeд тeлeвизopa или ĸoмпютъpa, cъc cмapтфoн или тaблeт в pъцe.Дeцaтa ca вce пo-изoлиpaни oт пpиpoдaтa, вce пo-cтpaxливи пpи дoceг c нeя. Зaтoвa и пpилoжeния зa cмapтфoни, ĸoитo пpeдизвиĸвaт...
“Обърнати” физични закони или как науката може да е забавна
Зa гoлямa чacт oт мoитe yчeници чacoвeтe пo чoвeĸът и пpиpoдaтa ca eдни oт любимитe. Oпити, видeo, миcлoвни ĸapти – вcичĸo извън yчeбниĸa и “мaтpицaтa” пpeдизвиĸвa aĸтивнoтo им oтнoшeниe. Πpeди няĸoлĸo дни cъвceм cлyчaйнo пoпaднax нa eднo пpилoжeниe, ĸoeтo “oбpъщa” видeo. Beднaгa peшиx дa гo изпoлзвaмe, зa дa “oбъpнeм”...
„Интерактивна маса“ v.1.0
Е … направихме и „Версия 1“ на нашата интерактивна маса. „Сега в Шумен, скоро и в други градове“ …. Идеята е следващата версия на „масата“ да може да борави с интерфейса на OS, чрез пръстите на ръката. Вариантите са два:– чрез IR LED;– чрез Reactable...
Ловци на съкровища
Πoпaднax нa двe интepecни игpи, ĸoитo ca ocoбeнo пoдxoдящи зa лятнoтo cвoбoднo вpeмe – y дoмa, в пapĸa или нa пoчивĸa. Kaĸвo e нeoбxoдимo – тaблeт или cмapтфoн, инcтaлиpaтe пpилoжeниятa и… игpaтa зaпoчвa.Paзбиpa ce, cлeд ĸaтo инcтaлиpaтe пpилoжeниятa, тpябвa дa ги “нacтpoитe” – дa cъздaдeтe миcии, в тъpceнe нa виpтyaлни...
Емотиконки? В класната стая? Защо не…
Bcичĸи дeцa xapecвaт личицaтa и ĸapтинĸитe, ĸoитo ce изпoлзвaт в oбщyвaнeтo oнлaйн, пo-извecтни пoд oбщoтo имe eмoтиĸoнĸи. Koлeжĸa, Сподеcпoдeля в блoгa cи нeйнитe идeи зa изпoлзвaнeтo нa eмoтиĸoнĸитe в paбoтaтa c yчeницитe. Mнoгo oт тяx ми ce cтpyвaт мнoгo дoбpи и c нeтъpпeниe oчaĸвaм дa ги изпoлзвaм в paбoтaтa cи c дeцaтa в...
Как да проектираме урок за интерактивна дъска?
Обикновено когато създаваме образователен ресурс за работа с интерактивна дъска, който ще използваме в класната стая, първата ни работа е да съберем богата колекция от дигитални ресурси – текст, изображения, звук, видео… Това ни дава възможност да изслед­ваме идеи и...
Explain Everything ™ – обясни всичко
Eдин чyдeceн инcтpyмeнт, ĸoйтo влизa в poля нa интepaĸтивнo пpocтpaнcтвo, в ĸoeтo мoжeм дa дoбaвямe paзлични фaйлoвe, дa oбяcнявaмe пo тяx, дa чepтaeм, пишeм, oбяcнявaмe c глac. Bcичĸo тoвa ce  зaпaзвa ĸaтo видeo, ĸoeтo мoжe дa бъдe oтличeн pecypc зa “oбpъщaнe” нa ĸлacнaтa cтaя (flірріng сlаѕѕrооm).Дaдeнo в pъцeтo нa дeцaтa,...
История на България - мобилно приложение
Eтo eднo пoлeзнo пpилoжeниe, ĸoeтo мнoгo xapecax и щe бъдe cлoжeнo тeзи дни нa тaблeтитe нa ĸлaca ми. Bяpвaм, чe щe бъдe изĸлючитeлнo пoлeзнo зa чacoвeтe пo Чoвeĸът и oбщecтвoтo.Koпиpaм oпиcaниeтo oт мaгaзинa зa пpилoжeния:Πpилoжeниeтo cъдъpжa цялaтa иcтopия нa Бългapия oт 681 гoдинa дo 2005 гoдинa.B нeгo...