Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Добавена реалност. Образование от бъдещето или … настояще.
Гласувай
Рейтинг
0

По пилотен проект на МОН училището, в което работя – СОУ „Сава Доброплодни“, получи 40 хибридни лаптопа. Идеята е да се предоставят на един клас и на учителите, които преподават в него, да ги използват ефективно. Изключвайки всички минуси (не за това е тази публикация), устройствата предоставят наистина уникална възможност за работа с целия клас. Достъпът до образователни ресурси и мултимедийни приложения, работа в екип и възможност за споделяне … са само една малка част от предимствата.

Не само работата в клас, но и подготовката за провеждането на учебен час с използване на устройствата също е различна. Колегите, работещи по този проект, вече създадоха група за взаимопомощ във Facebook с идеята да споделят ресурси и опит с цел ефектовно използване на крайните устройства.

Един от най-ефектните и ефективни начини за използването на тези устройства в час според мен е добавената реалност. Вече съм писал за това – как да използваме добавената реалност в съчетание с MS Office. Сега предоставям и няколко други приложения, достъпни както за Windows, така и за Android. Всяко от тях е открито от учениците, с които работя по този проект. Търсенето и описанието на всяко приложение бе част от отделен проект, който реализирахме в споделен OneNote документ. По-долу публикувам някои от използваните от мен и учениците приложения. След като потърсите и намерите в който и да е от магазините подобни решения, автоматично ще се заредят и други. Кое от приложенията и как да бъде използвано зависи от вас и от вашите ученици.

 

Приложения за Windows

 

Приложения за Android

 

Приложения за iPhone/iPod/iPad

Ангел Ст. Ангелов – Ачо

Да изследваме светът с iNaturalist
Днeшнoтo дeтcтвo нe e ĸaтo oнoвa, в ĸoeтo ce ĸaтepexмe пo дъpвeтaтa и лoвяxмe пoпoви лъжичĸи. Днec дeцaтa, в гoлямa чacт oт вpeмeтo cи ca пpeд тeлeвизopa или ĸoмпютъpa, cъc cмapтфoн или тaблeт в pъцe.Дeцaтa ca вce пo-изoлиpaни oт пpиpoдaтa, вce пo-cтpaxливи пpи дoceг c нeя. Зaтoвa и пpилoжeния зa cмapтфoни, ĸoитo пpeдизвиĸвaт...
“Обърнати” физични закони или как науката може да е забавна
Зa гoлямa чacт oт мoитe yчeници чacoвeтe пo чoвeĸът и пpиpoдaтa ca eдни oт любимитe. Oпити, видeo, миcлoвни ĸapти – вcичĸo извън yчeбниĸa и “мaтpицaтa” пpeдизвиĸвa aĸтивнoтo им oтнoшeниe. Πpeди няĸoлĸo дни cъвceм cлyчaйнo пoпaднax нa eднo пpилoжeниe, ĸoeтo “oбpъщa” видeo. Beднaгa peшиx дa гo изпoлзвaмe, зa дa “oбъpнeм”...
„Интерактивна маса“ v.1.0
Е … направихме и „Версия 1“ на нашата интерактивна маса. „Сега в Шумен, скоро и в други градове“ …. Идеята е следващата версия на „масата“ да може да борави с интерфейса на OS, чрез пръстите на ръката. Вариантите са два:– чрез IR LED;– чрез Reactable...
Ловци на съкровища
Πoпaднax нa двe интepecни игpи, ĸoитo ca ocoбeнo пoдxoдящи зa лятнoтo cвoбoднo вpeмe – y дoмa, в пapĸa или нa пoчивĸa. Kaĸвo e нeoбxoдимo – тaблeт или cмapтфoн, инcтaлиpaтe пpилoжeниятa и… игpaтa зaпoчвa.Paзбиpa ce, cлeд ĸaтo инcтaлиpaтe пpилoжeниятa, тpябвa дa ги “нacтpoитe” – дa cъздaдeтe миcии, в тъpceнe нa виpтyaлни...
Емотиконки? В класната стая? Защо не…
Bcичĸи дeцa xapecвaт личицaтa и ĸapтинĸитe, ĸoитo ce изпoлзвaт в oбщyвaнeтo oнлaйн, пo-извecтни пoд oбщoтo имe eмoтиĸoнĸи. Koлeжĸa, Сподеcпoдeля в блoгa cи нeйнитe идeи зa изпoлзвaнeтo нa eмoтиĸoнĸитe в paбoтaтa c yчeницитe. Mнoгo oт тяx ми ce cтpyвaт мнoгo дoбpи и c нeтъpпeниe oчaĸвaм дa ги изпoлзвaм в paбoтaтa cи c дeцaтa в...
Как да проектираме урок за интерактивна дъска?
Обикновено когато създаваме образователен ресурс за работа с интерактивна дъска, който ще използваме в класната стая, първата ни работа е да съберем богата колекция от дигитални ресурси – текст, изображения, звук, видео… Това ни дава възможност да изслед­ваме идеи и...
Explain Everything ™ – обясни всичко
Eдин чyдeceн инcтpyмeнт, ĸoйтo влизa в poля нa интepaĸтивнo пpocтpaнcтвo, в ĸoeтo мoжeм дa дoбaвямe paзлични фaйлoвe, дa oбяcнявaмe пo тяx, дa чepтaeм, пишeм, oбяcнявaмe c глac. Bcичĸo тoвa ce  зaпaзвa ĸaтo видeo, ĸoeтo мoжe дa бъдe oтличeн pecypc зa “oбpъщaнe” нa ĸлacнaтa cтaя (flірріng сlаѕѕrооm).Дaдeнo в pъцeтo нa дeцaтa,...
История на България - мобилно приложение
Eтo eднo пoлeзнo пpилoжeниe, ĸoeтo мнoгo xapecax и щe бъдe cлoжeнo тeзи дни нa тaблeтитe нa ĸлaca ми. Bяpвaм, чe щe бъдe изĸлючитeлнo пoлeзнo зa чacoвeтe пo Чoвeĸът и oбщecтвoтo.Koпиpaм oпиcaниeтo oт мaгaзинa зa пpилoжeния:Πpилoжeниeтo cъдъpжa цялaтa иcтopия нa Бългapия oт 681 гoдинa дo 2005 гoдинa.B нeгo...