Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Гимназистите от цялата страна могат да поканят „Писател назаем“
Гласувай
Рейтинг
0

През тази учебна година всеки учител по литература или клас ще има възможност да покани съвременен български писател, който ще влезе в ролята на лектор и ще преподаде урок върху тема или автор от литературния канон, свързвайки го със съвременните ценности и процеси в обществото.

Програмата „Писател назаем“ има за цел ученици от поне 100 гимназиални класове в цялата страна да се срещнат със съвременни български автори и да „видят“ учебната програма по литература по един нов, различен и модерен начин, обясняват инициаторите на проекта от сайта за книги „Аз чета“.

В основата на програмата стои вярването, че съвместната работа на учители и писатели ще разшири хоризонтите и разбирането за литература на учениците, които ще получат възможност да се убедят, че „писател“ не означава „черно бяла снимка в учебника“.

„Задължителната програма, огромният по обем материал и тежките изпити убиват желанието на учениците за четене и възможността на учителите да импровизират, да изпробват нови методи за обучение, да бъдат будители. Затова „Писател назаем“ ще събере трите звена и ще се опита да събуди връзката между литературната класика и любовта към четенето“, казва Милена Ташева от екипа на „Аз чета“.

Част от мисията на книжния сайт е да покаже, че българските писатели са не просто живи, но и много от тях са личности, достойни за уважение, а произведенията им – в крак с емоционалните нужди на учениците.

Сред авторите, потвърдили досега участие в инициативата, са Захари Карабашлиев, Мария Донева, Радостина Ангелова, Александър Шпатов, Йорданка Белева, Александър Секулов, Илиян Любомиров, Елка Стоянова, Момчил Николов, Иван Ланджев, Александър Чобанов, Диана Петрова, Деси Нико, Веселина Седларска, Христо Раянов.

Подаването на заявки за гостуващи автори започна на 18 септември в сайта www.pisatelnazaem.com, а първите уроци ще се проведат след 15 октомври.


Източник: dnevnik.bg

Ранната интервенция при деца с увреждания или забавяне в развитието помага на 70% от тях да достигнат пълния си потенциал
Национална мрежа за децата организира кръгла маса с над 20 институции и организации и световно признатия международен експерт Емили Варгас Барон 21 юни 2018 г., София– Ранната детска интервенция е...
Започна записването на ученици за Лятната академия на “Заедно в час” за 2018 г.
“Заедно в час” започна набирането на ученици за своята безплатна Лятна академия за успех и забавление в София. Лятната академия се провежда заосма поредна година и е предназначена за ученици от I до XII клас. Тя ще се провежда...
Национална кампания "Будителите"
Връзка към buditelite.bg     Образователна платформа „Училища.бг“ организира национална кампания „Будителите“ ,която има цел да покаже добрите практики и дейни хора в българското образование.За съжаление ежедневно се сблъскваме с...
ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ИЗБОРА НА „ГЕРОЙ НА ДЕЦАТА“
Помогнете на Национална мрежа за децата да отличи най-заслужилия от общо 39 номинирани личности, който са направили нещо необикновено и значимо за децата Рекорден брой номинации – 39, събра тази година Национална мрежа за...
Оценката на държавата за грижите й за децата е Среден 2,88
2,88 е оценката на държавата според доклада „Бележник 2018: Какъв е средният успех на държавата в грижата за децата?“, изготвен от Национална мрежа за децата. Това е най-ниската оценка, която институциите получават за работата и политиките си,...
Представяне на доклада "Бележник", който оценява държавата в грижите й за децата
„Да се осигурят специалисти, а не чиновници, за които семействата и децата не са бланки с реквизити, а реални живи хора с труден живот и психично страдание.“„Има нужда от дългосрочни усилия, които да надхвърлят...
Над 150 учители и директори от цялата страна се събраха, за да обсъдят приобщаващи образователни практики
Център за приобщаващо образованиеорганизира национална конференция „Приобщаващи образователни практики“ 2018 във Велико Търново в рамките на кампания „Дни на...
Децата за София: мръсна, задръстена и с недостатъчно общностни пространства
Влошената естетическа среда и разликите между центъра и кварталите са основни проблеми според подрастващите„От Черни връх видяхме, че в София е мръсно.“ Това споделя едно от над 70-те деца между 4 и 18 години, които от Национална мрежа за...