Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Подкрепата, автономията и сътрудничеството с колегите са сред факторите, които задържат младите учители в училище
Гласувай
Рейтинг
0

Кръгла маса на “Заедно в час” и Синдиката на българските учители събра добри практики за привличането, обучението и задържането на мотивирани професионалисти в учителската професия


“Учителите са най-важният фактор в системата и ще останат такъв. Намираме се пред голямо предизвикателство да обезпечим системата с добри преподаватели.”

Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на кръгла маса на тема как да намерим, обучим и задържим успешните учители, организирана от фондация “Заедно в час” и Синдиката на българските учители (СБУ). Според него това няма да стане само с увеличение на възнагражденията, а и с други стимули за задържане на учителите и политики за тяхното професионално развитие. Целта на събитието беше да обсъди добри практики при привличането и подбора на мотивирани професионалисти към учителската професия, както и работещи стимули за оставането им в образователната система.

“Има нужда от промяна в подготовката на младите учители”, заяви председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева.

Според нея бъдещите учители трябва да имат досег до повече модули по гражданско образование, възрастова психология и работа в дигитална среда. “След няколко години ще има други изисквания на пазара на труда”, коментира още Янка Такева и допълни, че ролята на учителя винаги ще я има, но той трябва да е подготвен за новите условия.

“Често говорим от високото ниво, от голямата картина. От опита ни, обаче, си даваме сметка, че е много важно да чуем гласа на хората на терен”, заяви по време на откриването на кръглата маса и Евгения Пеева-Кирова, изпълнителен директор на фондация “Заедно в час”.

По време на събитието петима млади преподаватели от училища от цялата страна споделиха какво ги привлича към учителската професия и от какво имат нужда, за да останат в нея. Сред най-важните фактори да станат учители те откроиха желанието за работа с деца и за развитието на потенциала на всеки ученик, възможността да бъдат ролеви модели и да предадат ценни знания и умения. Ключови за оставането в професията за учителите са подкрепата от директора и колегите в училището, учителската автономия и свободата да планират учебния процес според нуждите на учениците си, намаляването на административната тежест, възможността да споделят проблемите в работата си, както и по-гъвкавото кариерно израстване.  

“За да остане един човек някъде, той трябва да има среда - среда, която да го кара да се чувства добре”, обобщи и директорът на софийското 90. СУ “Ген. Хосе де Сан Мартин” Емилия Иванова, която през последните години инвестира в развитието на своя училищен колектив, половината от който се състои от млади учители.

Екипът й планира съвместно уроци, учителите наблюдават един друг часовете си и си дават качествена обратна връзка, разговарят за проблемите и възможните им решения.  

На кръглата маса беше представена и Бялата книга “Как да намерим, обучим и задържим успешните учители”. Тя съдържа добри практики за привличане, подбор, обучение и подкрепа на мотивирани учители в сферата на училищното образование от опита на “Заедно в час” и участници по програмата. 

"Детското участие е важно" - обучителен семинар за учители, възпитатели и педагогиески съветници
На 14.12.2018 г., Център за приобщаващо образование ще проведе обучителен. семинар за учители, възпитатели и педагогически съветници - .„Детското участие е важно“.Обучението е добра отправна точка за онази група от възрастни...
Практическо обучение за учители "Нови методи в преподаването на гражданското образование"
Център за приобщаващо образование организира практическо обучение за учители: „Нови методи в преподаването на гражданското образование, което ще се проведе на 01 декември 2018 г.Обучение е предназначено за учители и цели да отговори...
Коалицията за медийна грамотност организира обучения за учителите за новите часове по медийна грамотност
Конференцията „Как да преподаваме медийна грамотност в училище – методи и практики“, която се проведе на 10 ноември в гр. София, предостави възможност на над 80 учители от цялата страна да се запознаят с изпробвани в практиката методики за обучение по...
Кое е образованието на бъдещето и какъв е пътят до него?
Как изглежда образованието на бъдещето, от какви умения имат нужда днешните деца, за да се реализират успешно в бъдеще, и как да привлечем и подготвим способни учители - това са само някои от темите, на които ще обърне внимание големият форум "Образование: За...
Oбучение на тема „Как да разработим работещи политика и процедури за закрила на детето в нашето училище“.
Център за приобщаващо образование Ви кани на обучение на тема „Как да разработим работещи политика и процедури за закрила на детето в нашето училище“. Обучението ще акцентира върху ползите от разработването и...
Салон „Обучение и професионална реализация“ 2018
Френски институт в България и Агенция Campus France Париж имат удоволствието да Ви поканят да посетите на 26 и 27 октомври 2018 г. Салона „Обучение и професионална реализация“ във...
Уъркшоп за учители на тема: Как да създадем общност в приобщаващата класна стая
Кога: 1 ноември 2018 г.Къде: Project lab, бул. "Мария Луиза" №58, етаж 2 (до Лъвов мост)Много важна част от работата на учителя е да създаде такава атмосфера в класната стая, която да позволява на децата да се чувстват сигурни, спокойни и ценени, активно да участват в часа...
До 15. октомври е удължен срокът за кандидатстване на училища, за да станат част от Международната награда на херцога на Единбург в България
Училищата в цялата страна имат възможност да кандидатстват за придобиване на лиценз за независим оператор на престижната международна програма, развиваща лидерски умения чрез неформално образование. Програмата дава добавена стойност на...