Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Обучение на Център за приобщаващо образование: Процес на самооценка и планиране на приоритети за развитие на училището
Гласувай
Рейтинг
0

Център за приобщаващо образование организира на обучение на тема „Процес на самооценка и планиране на приоритети на училището .

Защо е важно? Обучението помага за организиране на самооценка на училището  като предлага възможност за качествен анализ отвътре-навън, който улеснява училището в това да върви по пътя на собственото си уникално развитие.

  • За кого е? Обучението е подходящо за всяко училище, което вижда смисъл и полага усилия в посока на собственото си развитие като организация и екип, както и за изграждане на приобщаваща училищна среда, в която всяко дете (не само децата със СОП) и всеки учител е успешен, а всеки родител - добре дошъл.
  • Как помага в работата? Процесът на самооценка, който се разглежда по време на обучението, се осъществява посредством Инструмента за анализ на училищната среда (авторски продукт на Център за приобщаващо образование пилотиран с 13 партньорски училища в страната).
  • Областите на самооценка в Инструмента включат Училищно управление (лидерство и ефективно управление на ресурсите за организиране на приобщаваща училищна среда) и Педагогически практики (ефективен образователен процес, който отчита индивидуалните особености и напредък на всяко дете), надградени с елементите Детска закрила (изграждане на безопасна среда) и Партньорство с родителите (училището като активна страна за включване на всички родители в училищния живот).

Работата с Инструмента води училищния екип през регулярен ежегоден цикъл на структурирана самооценка, анализиране на резултатите и планиране и изпълнение на приоритети и дейности в четирите области и проследяване и анализ  на резултатите преди следващата вътрешна оценка.

Процесът и Инструментът могат да бъдат използвани в подкрепа на процеса на реализиране на вътрешна оценка съгласно Наредба 16.

По време не Обучението участниците ще се запознаят с инструменти и материали, които да използват в помощ на организацията на работата си във всеки етап на цикъла на работа с Инструмента.

  • Задължително условие за участие в обучението е предварителното преминаване през електронния курс на Центъра „Запознаване с приобщаващото образование“, който ще запознае участниците с теорията и практиката на развитие на училището като системен процес, ключовата роля на работата в екип и четирите области на развитие и управление, които са в основата на Инструмента за анализ на училищната среда. Завършването на електронния курс отнема от 8 часа до няколко дни, в зависимост от индивидуалното темпо и отделено ежедневно време.

Кога: 30-ти септември (събота) 2017 г.

Продължителност: 9:00 – 17:00 ч. Предвидени са 2 кафе паузи и време за обяд.

Къде: ул. „Княз Борис I” 133, ет. 1 (офисът на Център за приобщаващо образование)

  • Кредити: 1 бр. (Онлайн курс „Запознаване с приобщаващото образование“ + еднодневно офлайн обучение „Процес на самооценка и планиране на приоритети на училището“)
  • Максимум брой участници в обучението: 20 човека

Цена: 80 лв.

Екипът от обучители, които го водят включва:

Стефка Георгиева Чинчева, специалист „Обучение и развитие“ в Център за приобщаващо образование е обучител по теми, засягащи сътрудничеството между училището и родителите, психичното здраве на учителите и подкрепата на лидерските екипи за изграждане на приобщаваща училищна среда. Тя консултира и работи терапевтично в рамките на психоаналитичната парадигма с деца и възрастни.

Лилия Кръстева - Пеева е ръководител на Проучвания, анализи и методологии, мониторинг и оценка в Център за приобщаващо образование. Магистър по Международно развитие от Университета в Охайо с опит в сферата на глобално образование, организиране на обучения и работа с млади хора. Участва в работната група за изготвяне на ЗПУО и ДОС за приобщаващо образование.

Десислава Колева, специалист „Обучение и развитие“, е част от екипа на Център за приобщаващо образование от самото му създаване. Работила е над изследвания, публикации, обучения и проекти за приобщаващо образование в България, Западните Балкани и Централна Азия.

За повече информация и записване, моля свържете се с Добрин Георгиев, d.georgiev@cie-bg.eu, 0889 73 42 56

Започна записването на ученици за Лятната академия на “Заедно в час” за 2018 г.
“Заедно в час” започна набирането на ученици за своята безплатна Лятна академия за успех и забавление в София. Лятната академия се провежда заосма поредна година и е предназначена за ученици от I до XII клас. Тя ще се провежда...
Национална кампания "Будителите"
Връзка към buditelite.bg     Образователна платформа „Училища.бг“ организира национална кампания „Будителите“ ,която има цел да покаже добрите практики и дейни хора в българското образование.За съжаление ежедневно се сблъскваме с...
ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ИЗБОРА НА „ГЕРОЙ НА ДЕЦАТА“
Помогнете на Национална мрежа за децата да отличи най-заслужилия от общо 39 номинирани личности, който са направили нещо необикновено и значимо за децата Рекорден брой номинации – 39, събра тази година Национална мрежа за...
Оценката на държавата за грижите й за децата е Среден 2,88
2,88 е оценката на държавата според доклада „Бележник 2018: Какъв е средният успех на държавата в грижата за децата?“, изготвен от Национална мрежа за децата. Това е най-ниската оценка, която институциите получават за работата и политиките си,...
Представяне на доклада "Бележник", който оценява държавата в грижите й за децата
„Да се осигурят специалисти, а не чиновници, за които семействата и децата не са бланки с реквизити, а реални живи хора с труден живот и психично страдание.“„Има нужда от дългосрочни усилия, които да надхвърлят...
Над 150 учители и директори от цялата страна се събраха, за да обсъдят приобщаващи образователни практики
Център за приобщаващо образованиеорганизира национална конференция „Приобщаващи образователни практики“ 2018 във Велико Търново в рамките на кампания „Дни на...
Децата за София: мръсна, задръстена и с недостатъчно общностни пространства
Влошената естетическа среда и разликите между центъра и кварталите са основни проблеми според подрастващите„От Черни връх видяхме, че в София е мръсно.“ Това споделя едно от над 70-те деца между 4 и 18 години, които от Национална мрежа за...
Дни на приобщаването 2018: Да помогнем на училището да даде крила на децата ни
С над 50% се увеличава мотивацията за учене в учениците, а неизвинените отсъствия падат с 20%, ако цялата общност се включи в учебния процес, сочат данни на Център за приобщаващо образование  Днес стартират Дни на приобщаването...