Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Проект „Креативна класна стая“, СУ „Васил Левски“ – Карлово
Гласувай
Рейтинг
10

Проект „Креативна класна стая“, 

СУ „Васил Левски“ – Карлово

 

Спечеленото финансиране по програма „Еразъм +“, ключова дейност 1 „Образователна мобилност за граждани“, сектор „Училищно образование“ и сектор „Образование за възрастни“ – 2017 г. с проект на тема „Креативна класна стая - използване на аудио-визуални средства и социални медии“ направи възможно участието на 6 учители от СУ „Васил Левски“ – Карлово в обучение в град Флоренция, Италия (06.08-19.08.2017 г.).

В рамките на двуседмичното обучение Павлинка Стефанова, Богдана Калъчева (учители по английски език), Минка Мишевска, Ирена Арабаджиева (учители по информатика и ИТ), Видка Станева и Стоянка Нончева (начални учители)обогатиха знанията си и практическите си умения за използване на аудио-визуални средства и социални медии в образователния процес. Домакините от Europass Teacher Academy бяха поверили грижата за успешното провеждане на курса на опитни лектори – през първата седмица Лоренцо Гаспари ни запозна с тънкостите на създаването и адаптирането на визуални ресурси, а през втората седмица Марио Роман Портило представи най-новите тенденции при използването на ИКТ (по-конкретно социалните медии)в образованието.

В помощ на колегите ни учители обобщихме най-важното от обучението. Всички представени по-долу интрументи са напълно безплатни, а използването им изисква единствено регистрация.

1. OSB Studio (https://obsproject.com/download)

YouTube дава на всеки възможност да излъчва в реално време, но за целта е необходим софтуер. С OSB Studio можете не само да записвате директно от уебкамерата и микрофона си, но можете също да покажете прозорец или част от екрана си. С помощта на този софтуер учителите могат да създават онлайн уроци, които да бъдат достъпни за учениците им по всяко време.

2. VSDC (http://www.videosoftdev.com/free-video-editor/download)

VSDC е безплатна програма, която позволява обработката на видео файлове и създаването на видеа с различна степен на сложност. Програмата предлага богата функционалност, но опростен и интуитивен интерфейс, което предполага лесно използване както от учители, така и от ученици за създаване на видеа на различни теми.

3. Edmodo (https://www.edmodo.com/)

Edmodo е социална мрежа за обучение, която много прилича на Facebook, но без опасностите и безсмисленото съдържание, които са заплаха за децата там. Edmodo предлага на ученици и учители възможност за комуникация и сътрудничество в безопасна среда. Учителите могат да споделят разнообразно съдържание – задачи, викторини и др. Учениците и родителите могат да се присъединят, само ако бъдат поканени от учител.

4. EDpuzzle (https://edpuzzle.com/)

EDpuzzle е сайт, който позволява на учителите да изберат видео и да го пригодят към нуждите на урока си като го обработят, изрежат, запишат звук към него или добавят въпроси. Не е необходимо учителят да разполага със собствено видео – могат да се използват съществуващите видеа в YouTube, Khan Academy, Crash Course и др. Сайтът позволява да се следи колко пъти учениците са гледали създаденото от учителя съдържание и какви отговори са дали на поставените от него въпроси.

5. TEDEd Lessons (https://ed.ted.com/lessons)

TEDEd Lessons позволява на учителите да изградят урок около видео в YouTube или TED Talk. Създаването на урок включва четири лесни стъпки: 1. Избор на урок; 2. Добавяне на въпроси, теми за дискусия и допълнителни ресурси; 3. Споделяне на урока с ученици; 4. Проследяване на напредъка на учениците.

6. Adobe Spark (https://spark.adobe.com/)

AdobeSpark e безплатно приложение за графичен дизайн, което позволява създаването на страници с графики, уеб истории и анимирани видеа. За използването му не са необходими познания по кодиране или дизайн. Приложението е начин за атрактивно представяне на материали по различни теми.

7. Tackk (https://tackk.com/)

Tackk дава възможност на учениците да представят работата си по проект по креативен начин като експериментират с цветове, шрифтове, изображения, видеа, аудио и др. Това, което различава Tackk от останалите начини за презентиране е социалният елемент. Tackk позволява да се свържеш с приятели и да споделиш работата си.

8. Edublogs (https://edublogs.org/)

Все повече учители виждат себе си като блогъри, защото са открили образователния потенциал на блога като онлайн ресурс. Edublog е блог, създаден с образователни цели, но също така и една от възможностите да създадете Вашето учителско портфолио онлайн.

9. Canva (https://www.canva.com/)

Canva е инструмент за графичен дизайн с лесен за използване интерфейс. Сайтът предлага милиони снимки, графики и шрифтове и може да бъде използван както от професионалисти, така и от любители за създаване на картички, плакати, електронни книги и др.

10. Tricider (https://www.tricider.com/)

Tricider е инструмент, който позволява събирането на мнения и идеи и генериране на решения между членовете на група, дори те да са разпръснати по целия свят. Мозъчна атака, добавяне на аргументи за и против и гласуване за най-добрите предложения – това е принципът на работа и сътрудничество в Tricider.

11. Prezi (https://prezi.com/)

Последно, но не на последно място – любимото ни приложение Prezi! Prezi e онлайн базирано приложение за създаване, редактиране, споделяне, съхранение, изтегляне и разглеждане на презентации, коeто се явява алтернатива на традиционните програми като PowerPoint. Вместо слайдове, Prezi използва голямо платно, подобно на карта, а потребителят може да разглежда съдържанието панорамно или да приближава определени части, запознавайки се с детайлите в произволен ред, според желанието си. В традиционните презентации вече трудно може да се прояви въображение, защо да не предизвикаме учениците с нещо по-раздвижено и оригинално?

С пожелание за успешен старт на новата учебна година,

Павлинка Стефанова, Богдана Калъчева, Минка Мишевска, Ирена Арабаджиева , Видка Станева и Стоянка Нончева

"Заедно в час" организира Лидерска академия за студенти
Между 13 и 15 септември в София ще се проведе първата Лидерска академия на "Заедно в час" за студенти в български висши училища. Обучението е безплатно и включва методи и упражнения от опита на организацията и програмата й за професионално и лидерско развитие, която бе...
Конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“
Център за приобщаващо образованиеВи кани на международната годишна конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“, организирана с подкрепата на Фондация „Америка за...
Курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“
Център за приобщаващо образование има удоволствието да представи новия онлайн курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“Курсът има за цел да подкрепи...
Позиция на Коалиция за медийна грамотност
Резултатите от матурите и външното оценяване за пореден път показаха, че образованието в България продължава да не дава нужните резултати и се нуждае от сериозна реформа. Основните насоки на тази реформа трябва да включват развитието на умения за критично мислене,...
„Седящ волейбол“ или „Параволейбол“
Какво представлява седящия волейбол?  Това е вид волейбол...
Четвърта кампания/семинар за ученици и учители в детски градини
Информираме ви, че на 16.05.2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Общинска Администрация Благоевград, зала №5 (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Четвърта осведомителна кампания/ семинар за...
Трета осведомителна кампания/семинар за ученици и учители в училища
Информираме ви, че на 9-ти Май 2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Трето основно училище „Димитър Талев“, кабинет по рисуване (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Трета осведомителна...
Дни на Приобщаването 2019
ДНИ НА ПРИОБЩАВАНЕТО 2019        44% от седмокласниците не вярват, че съучениците им са добри хора, сочи национално представително проучване на Център за приобщаващо образование...