Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
256 Проекти на учебници и учебни комплекти получиха иценка от учителите "Приложим в практиката"
Гласувай
Рейтинг
0

Общо 256 от 258 проекти на учебници и учебни комплекти са получили от  учителите оценка „Приложим в практиката“. Причината два учебника по чужд език да получат оценка „Неприложим в практиката“ е, че не са били доставени от издателството в училищата. 

Днес в Министерството на образованието и науката в присъствието на вносителите на проекти бяха обявени общите оценки за пригодността на проектите за прилагане в училище. С това приключи вторият етап от процедурата по оценяване и одобряване на учебниците и учебните комплекти за II, VI и VIII клас, както и по чужд език по нива от Общоевропейската езикова рамка.

Вторият етап на оценяването бе  проведен в 2 295 училища. В него участваха 40 192 учители, които преподават учебен предмет в съответния етап от степента на образование. Оценявани бяха проекти на учебници и учебни комплекти за 52 предмета. Учителите дадоха общо 935 757 оценки за всички проекти. Одобрение получават тези учебници и комплекти, които имат положителна оценка от над 50 на сто от преподавателите.

В началото на процедурата в МОН бяха внесени 261 проекта, като до първия етап на оценяването – за съответствие с държавния образователен стандарт за познавателните книжки, учебниците и учебните помагала, бяха допуснати 260. Вносителят на проекта, който не е продължил участие в процедурата,  доброволно се отказа. Всеки проект бе оценяван от 13 оценители, от които 7 дават становище по съдържанието, 3-ма – на графичния дизайн, и 3-ма на полиграфическото изпълнение. От 260 проекта 258 получиха обща оценка, че съответстват на стандарта. Два проекта – един учебен комплект по математика за втори клас и един учебник по математика за шести клас, получиха общи оценки, че не съответстват на стандарта.


Източник: МОН

"Заедно в час" организира Лидерска академия за студенти
Между 13 и 15 септември в София ще се проведе първата Лидерска академия на "Заедно в час" за студенти в български висши училища. Обучението е безплатно и включва методи и упражнения от опита на организацията и програмата й за професионално и лидерско развитие, която бе...
Конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“
Център за приобщаващо образованиеВи кани на международната годишна конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“, организирана с подкрепата на Фондация „Америка за...
Курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“
Център за приобщаващо образование има удоволствието да представи новия онлайн курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“Курсът има за цел да подкрепи...
Позиция на Коалиция за медийна грамотност
Резултатите от матурите и външното оценяване за пореден път показаха, че образованието в България продължава да не дава нужните резултати и се нуждае от сериозна реформа. Основните насоки на тази реформа трябва да включват развитието на умения за критично мислене,...
„Седящ волейбол“ или „Параволейбол“
Какво представлява седящия волейбол?  Това е вид волейбол...
Четвърта кампания/семинар за ученици и учители в детски градини
Информираме ви, че на 16.05.2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Общинска Администрация Благоевград, зала №5 (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Четвърта осведомителна кампания/ семинар за...
Трета осведомителна кампания/семинар за ученици и учители в училища
Информираме ви, че на 9-ти Май 2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Трето основно училище „Димитър Талев“, кабинет по рисуване (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Трета осведомителна...
Дни на Приобщаването 2019
ДНИ НА ПРИОБЩАВАНЕТО 2019        44% от седмокласниците не вярват, че съучениците им са добри хора, сочи национално представително проучване на Център за приобщаващо образование...