Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
„Опитомяване“ на спинери
Гласувай
Рейтинг
0

„Опитомяване“ на спинери

Въртележките (спинери) са новите модни играчки сред децата. Създателите им твърдят, че действат антистресово, помагат на деца с дефицит на внимание да се концентрират и са полезни за аутисти.

Новата мания има и своите противници. Така например, в много училища вече са издадени забрани за носенето и използването на въртележките.

Мисля, че забраната не е най-правилния начин да се справим със съществуващ проблем. Присъединявам към мнението на колегите, които смятат, че най-добрият начин за овладяването на даден проблем е да го трансформираме в нещо градивно. В конкретният случай, това е да приспособим играта с въртележките към нуждите на обучението.

В много образователни сайтове, вече има ресурси, които предлагат богат набор от обучителни дейности със спинери. Те включват игри, проучвания, експерименти, проекти и др.

Връзки към ресурси на английски език:

http://www.twinkl.co.uk/search

https://www.teacherspayteachers.com/Browse/Search:fidget%20spinner

Ето няколко идеи:

Дидактични игри

Въртележката може да я използвате във всички часове. Това, което трябва да направите е да си подготвите достатъчно задачи по дадения предмет. Игрите могат да бъдат със следните сюжети:

„Докато се върти“

Децата се разделят на групи. На всяка група се раздават задачи или въпроси, на които те трябва да отговорят докато въртележката не спре да се върти. Победител е тази група, която е решила вярно най-много задачи. Задачите могат да бъдат тестови въпроси, четене на текст или думи, препис на думи, математически примери за решаване и т.н.

„Избери ме“

Това е игра за практикуване на социални умения. Направете карти със задачи, които изискват практикуването на правила за вежливо поведение. Например: „Тактично помоли съученика си, да подреди работното си място.“ и др. За да се играе тази игра, въртележката трябва да бъде модифицирана. В единият край залепете стрелка (използвайте цветно тиксо).

Учениците се подреждат в кръг. Един от тях завърта въртележката. Когато тя спре да се върти, ученикът срещу когото е спряла стрелката, трябва да изтегли карта и да изпълни задачата от нея.

„Завъртяна история“

Това е игра за създаване текст, подобен на фантазния бином. Разделете учениците на групи и им дайте шаблон, върху който те трябва да напишат думи. Всяка група има задача да напише различни думи. Например: 1 група – съществителни имена; 2 група – глаголи; 3 група – прилагателни имена; 4 група – числителни имена и т.н.

След като са готови със записаните думи върху шаблона, те трябва да завъртят въртележката в центъра. Когато спинерът спре да се върти, прочита думата, към която сочи стрелката. С тези думи отборите ще трябва да измислят история.

Принципът на тази игра може да се практикува по различен начин. Например в разделите на кръга от шаблона могат да се запишат различни предизвикателства, изискващи практикуване на социални умения:

  • Помоли любезно за …..
  • Направи комплимент на ……
  • Поздрави …………. за празника му.

Подвижни игри

Това са игри, при които учениците извършват двигателни дейности, докато въртележката се върти.

Например:

  • Стрелба с топка в цел. (отчитат се точните попадения)
  • Преодоляване на препятствия. (отчита се броя на преминатите препятствия)
  • Дейности за физическа издържливост. (стоене на 1 крак и др.)

Проучвания и проекти

Спинерите могат да се използват като мотиватор за провеждането на много проучвания, експерименти и творчески проекти в различни области – математика, физика, изкуство и дори история.

Ето един пример: https://vimeo.com/215693124

Както всички популярни играчки, така и въртележките си имат мобилни версии:

Андроид: https://play.google.com/store/apps/collection/similar_apps_myandroid.fphoenix.fastspinner?clp=qgEmCiQKHm15YW5kcm9pZC5mcGhvZW5peC5mYXN0c3Bpbm5lchABGAM%3D:S:ANO1ljK38B0

IOS: HTTPS://ITUNES.APPLE.COM/AU/APP/FINGER-SPINNER/ID1236104279?MT=8

Сигурна съм, че предстоящата учебна година ще започне с демострация на спинърски умения между учениците.  Ако това в един момент ви подразни, не се гневете – „впрегнете ги“ в нещо градивно и спинерите ще заработят за вас.

Ще се радваме да споделите своя спинърски опит с нас.

Успех!

Автор:

Антоанета Миланова

Още по темата тук: https://antoineta.wordpress.com/2017/05/28/%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%B4%D0%B0-%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BC-%D0%B2%D1%8A%D1%80%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B6%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5-fidget-spinner/

Ранната интервенция при деца с увреждания или забавяне в развитието помага на 70% от тях да достигнат пълния си потенциал
Национална мрежа за децата организира кръгла маса с над 20 институции и организации и световно признатия международен експерт Емили Варгас Барон 21 юни 2018 г., София– Ранната детска интервенция е...
Започна записването на ученици за Лятната академия на “Заедно в час” за 2018 г.
“Заедно в час” започна набирането на ученици за своята безплатна Лятна академия за успех и забавление в София. Лятната академия се провежда заосма поредна година и е предназначена за ученици от I до XII клас. Тя ще се провежда...
Национална кампания "Будителите"
Връзка към buditelite.bg     Образователна платформа „Училища.бг“ организира национална кампания „Будителите“ ,която има цел да покаже добрите практики и дейни хора в българското образование.За съжаление ежедневно се сблъскваме с...
ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ИЗБОРА НА „ГЕРОЙ НА ДЕЦАТА“
Помогнете на Национална мрежа за децата да отличи най-заслужилия от общо 39 номинирани личности, който са направили нещо необикновено и значимо за децата Рекорден брой номинации – 39, събра тази година Национална мрежа за...
Оценката на държавата за грижите й за децата е Среден 2,88
2,88 е оценката на държавата според доклада „Бележник 2018: Какъв е средният успех на държавата в грижата за децата?“, изготвен от Национална мрежа за децата. Това е най-ниската оценка, която институциите получават за работата и политиките си,...
Представяне на доклада "Бележник", който оценява държавата в грижите й за децата
„Да се осигурят специалисти, а не чиновници, за които семействата и децата не са бланки с реквизити, а реални живи хора с труден живот и психично страдание.“„Има нужда от дългосрочни усилия, които да надхвърлят...
Над 150 учители и директори от цялата страна се събраха, за да обсъдят приобщаващи образователни практики
Център за приобщаващо образованиеорганизира национална конференция „Приобщаващи образователни практики“ 2018 във Велико Търново в рамките на кампания „Дни на...
Децата за София: мръсна, задръстена и с недостатъчно общностни пространства
Влошената естетическа среда и разликите между центъра и кварталите са основни проблеми според подрастващите„От Черни връх видяхме, че в София е мръсно.“ Това споделя едно от над 70-те деца между 4 и 18 години, които от Национална мрежа за...