Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Национална програма за преодоляване на насилието
Гласувай
Рейтинг
0

10 училища от София, София област и гр. Перник бяха избрани да се включат във втория етап на програмата

Училищата, които бяха избрани да се включат във втори етап на Националната програма на Сдружение за споделено учене ЕЛА и AVON България за преодоляване на насилието са 5 СУ “Петко Рачов Славейков”- гр. Перник, СУ „Доктор Петър Берон“- гр. Костинброд и столичните  Национална финансово стопанска гимназия, Френска езикова гимназия „Алфонс дьо Ламартин“, 51 СУ „Елисавета Багряна“, Професионална гимназия по транспорт и енергетика „Хенри Форд“, Професионална гимназия по аудио-,видео- и телекомуникация „А.С.Попов“, 28 СУ„Алеко Константинов“, 31 Средно училище за чужди езици и мениджмънт „Иван Вазов“, както и 19 СУ „Елин Пелин“.

До 22 ноември училища от гр. София, София област и гр. Перник, които развиват целенасочено положителните взаимоотношения сред учениците, имаха възможност да кандидатстват за участие във втория етап на програмата. Кандидатурите бяха разгледани от представители на Сдружение ЕЛА и AVON България до 26 ноември 2019 г., а избраните за участие в програмата училища бяха обявени на 27 ноември 2019 г. на интернет страницата на Сдружението, както и в платформата priobshti.se.


В началото на годината двете организации обединиха усилията в партньорска програма, чиято цел е да реализира дейности по превенция на насилието сред младежи и ученици в гимназиална възраст. Под формата на обучение десетокласниците получават информация и дискутират върху насилието във всичките му форми и проявления. Имат възможност да се замислят за стереотипите, върху които изграждаме взаимоотношенията си.  Мотивират се да използват собствените си ресурси за положителна промяна, като организират в училище собствена кампания по темата.

Разработeната програма е базирана на резултатите от проведено през февруари 2019 национално изследване сред ученици в X клас с основен акцент насилието във взаимоотношенията, в семейна среда и в училище.

Резултатите от изследването сочат, че повечето десетокласници поставят училището почти наравно с улицата като място, където се случва насилие. Има и ясна тенденция на обвинение към пострадалия, че е предизвикал с нещо акта на насилие. Те имат много слабо или никакво познание на служби и услуги за подкрепа, към които да се обърнат в случай на насилие, както и са свидетели на забележително висок процент психическо насилие.
 
От друга страна повечето биха споделили и реагирали, ако наблюдават или станат потърпевши в ситуация на насилие. Възприемат формите на насилие в човешките взаимоотношения като негативно явление. Забележително е доверието им към професионалисти от училище – педагогически съветник, психолог, класен ръководител, като хора, които биха потърсили за подкрепа. Значителна е и степента на доверие по същата тема спрямо техни връстници, което показва, че има смисъл да се работи за развиване на умения за подкрепа от връстници към връстници. Участвалите в проучването виждат смисъл и отчитат нужда да се говори и работи по темата в училище.

Разработената програма бе пилотирана с учениците от 9 и 10 клас от столичните 137 СУ и 97 СУ в края на миналата учебна година.  Видео с техните отзиви можете да видите тук.

Във втория етап на програмата с избраните 10 нови училища  ще бъде проведено занимание  от екипа на Сдружение ЕЛА с един десети клас във всяко училище, в периода ноември 2019 – февруари 2020. На тази среща ще бъде представена програмата, както и ще мотивира учениците да създадат активен екип от връстници, с които да организират своя училищна кампания по темата.

Повече информация за програмата можете да видите на priobshti.se.
 
Инициативата е част от кампанията „Мисия срещу насилието над жени и момичета”, която Ейвън Козметикс организира и провежда във всички страни, в които оперира. Глобалната идея на кампанията е да се повиши информираността и чувствителността на младите хора към проблема насилие над жени и момичета.

 

Сдружение за споделено учене ЕЛА създава зелен образователен център
Сдружение за споделено учене ЕЛА започва изграждането на Зелен образователен център в подножието на връх Звездец, в Подбалкана. Той ще бъде уникално за България място, където потопени в природата, учениците ще развиват своята креативност, увереност...
Проект „Ключ към мотивация, иновации и творчество“ , СУ „Васил Левски“ - гр. Карлово
Спечеленото финансиране по Програма "Еразъм+", ключова дейност 1 "Образователна мобилност за граждани", сектор "Училищно образование" направи възможно участието на 6 учители от СУ „Васил Левски“ – Карлово в обучения в град Флоренция, Италия (18-24.08.2019 г.).В рамките на...
Център за приобщаващо образование става Сдружение за споделено учене ЕЛА
От днес, 25 септември 2019 г., Център за приобщаващо образование е с ново име. Вече сме Сдружение за споделено учене ЕЛА. Всъщност това е много повече от смяна на име. Това е естествено продължение на новата посока и обогатяването на дейността ни.През последните 22 години...
"Заедно в час" организира Лидерска академия за студенти
Между 13 и 15 септември в София ще се проведе първата Лидерска академия на "Заедно в час" за студенти в български висши училища. Обучението е безплатно и включва методи и упражнения от опита на организацията и програмата й за професионално и лидерско развитие, която бе...
Конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“
Център за приобщаващо образованиеВи кани на международната годишна конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“, организирана с подкрепата на Фондация „Америка за...
Курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“
Център за приобщаващо образование има удоволствието да представи новия онлайн курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“Курсът има за цел да подкрепи...
Позиция на Коалиция за медийна грамотност
Резултатите от матурите и външното оценяване за пореден път показаха, че образованието в България продължава да не дава нужните резултати и се нуждае от сериозна реформа. Основните насоки на тази реформа трябва да включват развитието на умения за критично мислене,...
„Седящ волейбол“ или „Параволейбол“
Какво представлява седящия волейбол?  Това е вид волейбол...