Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Проект „Ключ към мотивация, иновации и творчество“ , СУ „Васил Левски“ - гр. Карлово
Гласувай
Рейтинг
9

Спечеленото финансиране по Програма "Еразъм+", ключова дейност 1 "Образователна мобилност за граждани", сектор "Училищно образование" направи възможно участието на 6 учители от СУ „Васил Левски“ – Карлово в обучения в град Флоренция, Италия (18-24.08.2019 г.).

В рамките на едноседмично обучение Ирена Арабаджиева и Ирина Найденова (учители по информатика и ИТ) придобиха знания и практически умения за работа с платките Ардуино, които могат да бъдат програмирани да изпълняват различни команди и да взаимодействат с околната среда. Домакините от Europass Teacher Academy бяха поверили грижата за успешното провеждане на курса на опитния обучител Лоренцо Гаспари, а за постигане на целите на обучението в екип работиха участници от България, Испания, Унгария и Швейцария.

По същото време Богдана Калъчева и Стоянка Нончева (учители по английски език), Мария Христозова-Дочева и Минка Мишевска (учители по математика) участваха в курс "Решения за учители при управлението на класната стая: нови методологии, ефективна мотивация, сътрудничество и стратегии за оценяване", воден от американката Шийла Коруин. Опит и идеи в рамките на обучението обмениха учители от България, Полша и Испания.

Споделяме информация по една от разгледаните теми, тъй като саморефлексията в началото на учебната година е важна за всеки учител. Кой е в центъра на класната ми стая?

В центъра на образователната парадигма е учителят

В центъра на образователната парадигма е ученикът

  • Знанието се предава от учителя към учениците в класна стая, в която учителят стои отпред.
  • Учениците получават информация пасивно.
  • Акцентът е върху придобиването на познание, което не е приложимо в живота.
  • Ролята на учителя е да бъде основен източник на информация.
  • Учителят е основният оценител на наученото.
  • Акцентът е върху даването на правилни отговори и изпълнението на работата без грешки.
  • Фокусътът е върху една предметна област.
  • В класната стая има култура на конкуренция и индивидуализъм.
  • Смята се, че учат само учениците.
  • Оценяването се базира на тестове и често включва само сумативно оценяване.
  • Учениците конструират знание чрез събиране на информация  и интегрирането ѝ с помощта на проучване, комуникация, критическо мислене, решаване на проблеми и др.
  • Учениците участват активно.
  • Акцентът е върху използването и ефективното предаване на информация за решаването на въпроси и проблеми в контекста на реалния живот.
  • Ролята на учителя е да бъде инструктор, съветник, фасилитатор.
  • Както учителят, така и ученикът поставят оценка на наученото.
  • Акцентът е върху множествеността на отговорите и ученето от грешки.
  • Фокусът е върху мултидисциплинарното проучване.
  • В класната стая има култура на включване, сътрудничество, съдействие и подкрепа.
  • Учители и ученици учат заедно.
  • Оценяването идва в помощ на ученето и включва формативно оценяване.


Център за приобщаващо образование става Сдружение за споделено учене ЕЛА
От днес, 25 септември 2019 г., Център за приобщаващо образование е с ново име. Вече сме Сдружение за споделено учене ЕЛА. Всъщност това е много повече от смяна на име. Това е естествено продължение на новата посока и обогатяването на дейността ни.През последните 22 години...
"Заедно в час" организира Лидерска академия за студенти
Между 13 и 15 септември в София ще се проведе първата Лидерска академия на "Заедно в час" за студенти в български висши училища. Обучението е безплатно и включва методи и упражнения от опита на организацията и програмата й за професионално и лидерско развитие, която бе...
Конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“
Център за приобщаващо образованиеВи кани на международната годишна конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“, организирана с подкрепата на Фондация „Америка за...
Курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“
Център за приобщаващо образование има удоволствието да представи новия онлайн курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“Курсът има за цел да подкрепи...
Позиция на Коалиция за медийна грамотност
Резултатите от матурите и външното оценяване за пореден път показаха, че образованието в България продължава да не дава нужните резултати и се нуждае от сериозна реформа. Основните насоки на тази реформа трябва да включват развитието на умения за критично мислене,...
„Седящ волейбол“ или „Параволейбол“
Какво представлява седящия волейбол?  Това е вид волейбол...
Четвърта кампания/семинар за ученици и учители в детски градини
Информираме ви, че на 16.05.2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Общинска Администрация Благоевград, зала №5 (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Четвърта осведомителна кампания/ семинар за...
Трета осведомителна кампания/семинар за ученици и учители в училища
Информираме ви, че на 9-ти Май 2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Трето основно училище „Димитър Талев“, кабинет по рисуване (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Трета осведомителна...