Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Международна оценка: Учителите от алтернативни обучителни програми показват високи педагогически умения
Гласувай
Рейтинг
0

Изследване на Университета в Дюсбург-Есен, което сравнява уменията и нагласите на учители от традиционни и алтернативни форми на подготовка, ще бъде представено в София на 14 март

 Сериозният предварителен подбор на бъдещите учители и включването на повече практическа подготовка в обучението помагат на педагозите да се справят по-добре в класната стая. Това е един от резултатите от двегодишното сравнително изследване на екип учени от Университета на Дюсбург-Есен. Всички изводи от изследването ще бъдат представени на конференция на 14 март от 9:30 часа във “Витоша парк-хотел” в София. Изследването е част от европейския проект “Нов път за нови таланти в преподаването” (NEWTT), партньори по който в България са Министерството на образованието и науката, Пловдивският университет “Паисий Хилендарски” и фондация “Заедно в час”. Проектът се осъществява в пет държави с финансовата подкрепа на програма “Еразъм +” на Европейската комисия.

Конференцията ще бъде открита от министъра на образованието и науката Красимир Вълчев. Участие ще вземат проф. Херман Абс, преподавател от Университета на Дюсбург-Есен и ръководител на екипа по изследването, училищни директори от България, представители на Пловдивския университет и учители от различни европейски държави, участници в проекта. Фокус на събитието ще бъде темата как резултатите от проекта могат да се използват по най-полезен за образователните системи начин на национално и на европейско ниво. (Пълната програма можете да намерите тук.)

За “Нов път за нови таланти в преподаването”

Целта на NEWTT е да отвори пътя към класните за стаи за успешни и мотивирани професионалисти от различни професионални сфери. Той възниква в отговор на няколко общи проблеми, пред които са изправени редица европейски държави - недостиг на учители, недостатъчна практическа подготовка на бъдещите педагози, ранно напускане на учителската професия и неспособност на образованието да посрещне нуждите на учениците на 21-ви век. В рамките на проекта се изследва гъвкав достъп до учителската професия през алтернативни обучителни програми, които позволяват на участниците едновременно да се обучават и да работят като учители в реална училищна среда. Иновативните програми включват и сериозна подкрепа от ментори и наставници с дългогодишен опит в преподаването.

В България се изследват учители, обучени по програмата на “Заедно в час” и по иновативна магистърска програма на Пловдивския университет. Техните умения и нагласи се сравняват с тези на контролна група педагози от традиционни педагогически университетски програми.


За “Заедно в час”

Фондация “Заедно в час” е създадена през 2010 г. и работи за осигуряването на равен достъп до качествено образование на всяко дете в България. Мисията на организацията е да открива, обучава и развива способни и мотивирани професионалисти от различни сфери, които допринасят дългосрочно за положителна промяна на образованието в България. В рамките на програма за професионално и лидерско развитие те се обучават да работят като учители, придобиват педагогическа квалификация (ако нямат такава) и имат достъп до разнообразни надграждащи обучения - както за работа в класната стая, така и за бъдещото им професионално развитие.

До 15 април “Заедно в час” набира кандидати за деветия випуск участници в програмата си за професионално и лидерско развитие, които през 2019 г. ще преминат интензивно обучение, а от 15 септември ще започнат да преподават на ученици в 11 региона на България.

Заедно в час е създадена по инициатива и с финансовата подкрепа на фондация "Америка за България" и е част от глобалната мрежа Teach For All Global.

Сдружение за споделено учене ЕЛА създава зелен образователен център
Сдружение за споделено учене ЕЛА започва изграждането на Зелен образователен център в подножието на връх Звездец, в Подбалкана. Той ще бъде уникално за България място, където потопени в природата, учениците ще развиват своята креативност, увереност...
Национална програма за преодоляване на насилието
10 училища от София, София област и гр. Перник бяха избрани да се включат във втория етап на програматаУчилищата, които бяха избрани да се включат във втори етап на Националната програма на Сдружение за споделено учене ЕЛА и ...
Проект „Ключ към мотивация, иновации и творчество“ , СУ „Васил Левски“ - гр. Карлово
Спечеленото финансиране по Програма "Еразъм+", ключова дейност 1 "Образователна мобилност за граждани", сектор "Училищно образование" направи възможно участието на 6 учители от СУ „Васил Левски“ – Карлово в обучения в град Флоренция, Италия (18-24.08.2019 г.).В рамките на...
Център за приобщаващо образование става Сдружение за споделено учене ЕЛА
От днес, 25 септември 2019 г., Център за приобщаващо образование е с ново име. Вече сме Сдружение за споделено учене ЕЛА. Всъщност това е много повече от смяна на име. Това е естествено продължение на новата посока и обогатяването на дейността ни.През последните 22 години...
"Заедно в час" организира Лидерска академия за студенти
Между 13 и 15 септември в София ще се проведе първата Лидерска академия на "Заедно в час" за студенти в български висши училища. Обучението е безплатно и включва методи и упражнения от опита на организацията и програмата й за професионално и лидерско развитие, която бе...
Конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“
Център за приобщаващо образованиеВи кани на международната годишна конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“, организирана с подкрепата на Фондация „Америка за...
Курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“
Център за приобщаващо образование има удоволствието да представи новия онлайн курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“Курсът има за цел да подкрепи...
Позиция на Коалиция за медийна грамотност
Резултатите от матурите и външното оценяване за пореден път показаха, че образованието в България продължава да не дава нужните резултати и се нуждае от сериозна реформа. Основните насоки на тази реформа трябва да включват развитието на умения за критично мислене,...