Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Заедно срещу насилието в училище
Гласувай
Рейтинг
1

УНИЦЕФ ще разработи тригодишна програма за сигурна училищна среда

 

Насилието и тормозът в училище са проблем за децата в цял свят. Според проучване на УНИЦЕФ, над половината тийнейджъри по света са били поне веднъж обект на насилие от страна на връстници във и около училище. Физическото насилие и тормозът пречат на образованието на над 150 милиона децана възраст 13-15 години.

 

България е сред челните десет от общо 43 изследвани страни, засегнати от проблема „училищен тормоз“. Затова УНИЦЕФ стартира кампанията „Заедно срещу насилието в училище“ (#ДаСпремНасилието в училище), която се реализира съвместно с МОН. Основната цел е да се повиши разбирането и чувствителността по темата за насилието, да се намали толерантността към различните му проявления и да се подкрепят училищата в ефективната превенция на насилието и тормоза. Ще бъде разработена и тригодишна програма за сигурна учебна среда.

 

Началото бе поставено с младежки дебатв Националната финансово-стопанска гимназия в София. В присъствието на представителя на УНИЦЕФ за България д-р Джейн Муита и заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева, учениците представиха своята гледна точка и се поставиха на мястото на родителите, учителите, политиците и журналистите, като предложиха конкретни мерки за справяне с проблема. Децата препоръчаха повече комуникация по проблема между всички въвлечени страни, поправки в правилниците за училищния ред, въвеждане на специални часове с психолог и осигуряване на държавна подкрепа за превенция на насилието в училищата с предоставяне на повече средства за реализиране на конкретни мерки. 

 

Кампанията продължи със специално разработен открит урок за безопасна учебна средав столичното 119 училище. Ученици от 7-ми клас пресъздадоха пред петокласници постановка, която да ги запознае с различните форми на тормоз в училище и да ги предизвика да ги различат. Децата коментираха какви действия би следвало да се предприемат в такива ситуации и какви мерки трябва да се предприемат, за да се ограничи разпространението на проблема.

 

В края на ноември бе проведен и регионален младежки дебатв общинския младежки дом в град Монтана с участието на родители, учители, представители на УНИЦЕФ и на местните управленски  институции. 

 

Следващата стъпка бе пресъздаването на различните форми на насилие в училище чрез интерактивна инсталация с виртуална реалноств Националния дворец на културата. Сред първите посетители, поставили се в позицията на децата жертва на тормоз в училище, бе вицепрезидентът Илияна Йотова. Инсталацията ще бъде отворена за посетители по време на Хенд Мейд Феств НДК на 21 декември (петък) от 16:00 до 19:00 ч., както и на 22 и 23 декември (събота и неделя) от 11:00 до 15:00 ч. След това, от 4 януари „Синята стая“ ще може да бъде видяна всеки ден в MallofSofia. Инсталацията е отворена за всички, които искат да се поставят на мястото на стотици деца у нас, които ежедневно са жертва на различни форми на насилие в училище – физическа или вербална агресия, тормоз, кибертормоз и др. Самото видео може да бъде видяно и на някои от най-оживените и посещавани локации в София – точна информация за тях се публикува на сайта на УНИЦЕФ, както и в каналите на организацията в социалните мрежи. 

 

Интервенцията в училищата ще започне от следващата учебна година и ще бъде реализирана съвместно от УНИЦЕФ и МОН. В програмата са предвидени анализ на ситуацията във всяко училище и разработване на план за действие; повишаване на познаването на видовете тормоз и насилие, начините за сигнализиране и реакция; повишаване на уменията за предотвратяване и реакция на тормоза и насилието в училище; активно участие на учениците, родителите и учителите. Повече информация можете да намерите на www.unicef.org/bulgaria

 

Ако се чувствате съпричастни към мисията на УНИЦЕФ за осигуряване на безопасна и сигурна среда, можете да помогнете в събирането на средствата за осъществяване на планираните мерки като посетите https://dari.unicef.bg/ 

 

Сдружение за споделено учене ЕЛА създава зелен образователен център
Сдружение за споделено учене ЕЛА започва изграждането на Зелен образователен център в подножието на връх Звездец, в Подбалкана. Той ще бъде уникално за България място, където потопени в природата, учениците ще развиват своята креативност, увереност...
Национална програма за преодоляване на насилието
10 училища от София, София област и гр. Перник бяха избрани да се включат във втория етап на програматаУчилищата, които бяха избрани да се включат във втори етап на Националната програма на Сдружение за споделено учене ЕЛА и ...
Проект „Ключ към мотивация, иновации и творчество“ , СУ „Васил Левски“ - гр. Карлово
Спечеленото финансиране по Програма "Еразъм+", ключова дейност 1 "Образователна мобилност за граждани", сектор "Училищно образование" направи възможно участието на 6 учители от СУ „Васил Левски“ – Карлово в обучения в град Флоренция, Италия (18-24.08.2019 г.).В рамките на...
Център за приобщаващо образование става Сдружение за споделено учене ЕЛА
От днес, 25 септември 2019 г., Център за приобщаващо образование е с ново име. Вече сме Сдружение за споделено учене ЕЛА. Всъщност това е много повече от смяна на име. Това е естествено продължение на новата посока и обогатяването на дейността ни.През последните 22 години...
"Заедно в час" организира Лидерска академия за студенти
Между 13 и 15 септември в София ще се проведе първата Лидерска академия на "Заедно в час" за студенти в български висши училища. Обучението е безплатно и включва методи и упражнения от опита на организацията и програмата й за професионално и лидерско развитие, която бе...
Конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“
Център за приобщаващо образованиеВи кани на международната годишна конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“, организирана с подкрепата на Фондация „Америка за...
Курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“
Център за приобщаващо образование има удоволствието да представи новия онлайн курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“Курсът има за цел да подкрепи...
Позиция на Коалиция за медийна грамотност
Резултатите от матурите и външното оценяване за пореден път показаха, че образованието в България продължава да не дава нужните резултати и се нуждае от сериозна реформа. Основните насоки на тази реформа трябва да включват развитието на умения за критично мислене,...