Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Над 150 учители и директори от цялата страна се събраха, за да обсъдят приобщаващи образователни практики
Гласувай
Рейтинг
0

Център за приобщаващо образованиеорганизира национална конференция „Приобщаващи образователни практики“ 2018 във Велико Търново в рамките на кампания „Дни на приобщаването“

 

Въвеждането на приобщаващи образователни практики в училище се случва с много загриженост към училището и учениците, мотивация и с постоянен стремеж към развитие и желание за учене. Те не изискват допълнителна документация към институциите, нито пък формализиране на инициативите. Ограничението на средства не е пречка, когато има мотивиран училищен екип, който работи активно за вдъхновяване на своите ученици и за намиране на различни начини за разгръщане на техния потенциал. Учители и директори споделиха, че целта на въвеждането на по-разнообразни и приобщаващи практики е „децата да влизат в училище, не защото е задължително, а защото наистина искат да бъдат там“. Това стана ясно от провелата се тази събота национална конференция „Приобщаващи образователни практики 2018“, организирана от Център за приобщаващо образование. 

Събитието събра над 150 учители, специалисти и директори от цялата страна, пред които техни колеги представиха 28 образователни практики в темите: училищно управление, партньорство с родителите, отваряне на училището към местната общност, въвеждане на иновативни образователни практики, развитие на училищния екип, развиване на меките умения на учениците, увеличаване на мотивацията децата да ходят на училище. В практиките за включване на родители в училищния живот, директорът на ОУ „Антон Страшимиров“ в с. Бохот поясни, че всичко се случва на основата на преживяване. „Родителите влизат в час за пробни уроци, което ги кара не само да обуят обувките на учителите, но и преминат дълго разстояние с тях и така започват да гледат по друг начин на учителската професия“.

Учителите и директорите представиха своите практики в няколко кръга в начален и в прогимназиален и гимназиален етап. От техните презентации разбрахме: как българската шевица може да вдъхновява и улеснява учениците в часовете по математика; как учениците могат да управляват емоциите си чрез различни техники; как да получат по-високи резултати на НВО, когато по време на часовете използват smart-карти и много други. Действително, всяка една практика е постигнала много добри резултати и заслужава да бъде разпространена и в други училища. 

„От много време искахме да организираме такъв форум, на който да срещнем мислещи в една посока учители, директори и специалисти. Приобщаващото образование е процес, който изисква както лична, така и промяна на ниво училищно управление. Получихме над 70 практики в конкурса за участие в конференцията, което доказва, че освен нормативна рамка, приобщаващото образование вече е споделена ценност, към която се стремят много училища в страната“,сподели Виктория Троянова, специалист „Образователни методологии“ в Център за приобщаващо образование.

Следобед, Ерин Макрайт, учител  и ментор на учители от САЩ, но и придобила впечатляващ опит в образователните системи на страни от целия свят, направи презентация на тема „Как да се случва ученето вътре в екипа. Професионална общност за учене и развитие“, с която представи друга перспектива върху организацията на процесите вътре в училище, даде насоки как учителите сами могат да се мотивират и да повишават знанията и уменията си и как да развиват този процес на постоянно учене в своите училища.  На следващия ден тя доразви темата за изграждане на професионална общност като проведе уъркшоп.

Представените практики ще бъдат качени на Приобщи.се.

Конференцията е част от национална кампания „Дни на приобщаването 2018 – Дайте им Крила“на Център за приобщаващо образование. Тази година тя се фокусира върху подкрепата, която цялата общност – семейството, бизнесът и институциите, могат да окажат на училището, за да може то да изпълни своята основна мисия – да даде крила на децата ни. Кампанията се осъществява с подкрепата на Фондация „Америка за България“.

Децата за София: мръсна, задръстена и с недостатъчно общностни пространства
Влошената естетическа среда и разликите между центъра и кварталите са основни проблеми според подрастващите„От Черни връх видяхме, че в София е мръсно.“ Това споделя едно от над 70-те деца между 4 и 18 години, които от Национална мрежа за...
Дни на приобщаването 2018: Да помогнем на училището да даде крила на децата ни
С над 50% се увеличава мотивацията за учене в учениците, а неизвинените отсъствия падат с 20%, ако цялата общност се включи в учебния процес, сочат данни на Център за приобщаващо образование  Днес стартират Дни на приобщаването...
Обучение на Ерин Макрайт
"Изграждане на професионална общност за учене и развитие или как да подобрим ефективното учене вътре в екипа"Кога: 15 април (неделя) 2018 г. от 09:00 до 14:30 ч.Къде: гр....
Обучение: Партньорство с родителите
Център за приобщаващо образование организира обучение на тема „Партньорство с родителите като елемент на Модела за изграждане на приобщаваща училищна среда“, одобрено със заповед № РД09-1010/24.01.2017 на Министъра на образованието и...
За какво мечтаят децата в България?
Център за приобщаващо образование откри в София изложба портретна фотография „Мечтая за моя свят“ на известния английски фотограф Пол КлифИзложбата портретна фотография „Мечтая за моя свят“ показва петдесет...
Професионална общност за приобщаващо образование публикува позиция относно процеса и финансирането на общата подкрепа в детските градини и училища
Две години след влизането в сила на Наредбата за приобщаващо образование все още няма ясни правила за организирането на общата подкрепа в детските градини и училищата, разпределянето на отговорностите между участниците в процеса на предоставянето на общата подкрепа и...
Повече от 200 души подкрепиха мисията на “Заедно в час” с благотворителни игри в ескейп стаите на Декстрофобия
235 души се включиха в “Седмицата на Заедно в час” в ескейп стаите на Dextrophobia между 11-и и 17-и март. За седемте дни на инициативата част от таксите за участие на всички играчи в четирите стаи на Dextrophobia бяха дарени за мисията на неправителствената организацията, която...
Изложба портретна фотография „Мечтая за моя свят“
Център за приобщаващо образование има удоволствието да ви покани на изложба портретна фотография „Мечтая за моя свят“ на английския фотограф Пол Клиф.Кога и къде: 24 март – 10 април, 2018 г., „Античен комплекс Сердика“, зона...