Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Професионална общност за приобщаващо образование публикува позиция относно процеса и финансирането на общата подкрепа в детските градини и училища
Гласувай
Рейтинг
0

Две години след влизането в сила на Наредбата за приобщаващо образование все още няма ясни правила за организирането на общата подкрепа в детските градини и училищата, разпределянето на отговорностите между участниците в процеса на предоставянето на общата подкрепа и финансирането на заложените в наредбата дейности.

В тази връзка, Професионална общност за приобщаващо образование излиза с позиция и предложения как да бъдат преодолени някои разминавания между нормативната уредба и практиката.

Позиция

За да бъде общата подкрепа ефективно организирана следва училищата и детските градини да имат финансова обезпеченост и организационна гъвкавост да наемат качествени специалисти, да планират и координират екипната работа, да мотивират педагогическия персонал да предоставяна на учениците и децата разнообразни формите на обща подкрепа.

Финансирането на общата подкрепа е тема, която не за първи път се подлага на обсъждане от педагогическата общност. Затова членовете на Общността настояват, да бъде заложен допълнителен компонент за обща подкрепа в ДОС за финансиране на институциите в системата на предучилищното и училищното образование като целево финансиране на политиките и дейностите, които училищата и детските градини разработват и изпълняват за осигуряване на общата подкрепа. Без целево финансиране на общата подкрепа, нищо от добрите идеи заложени в Закона за предучилищно и училищно образование и Наредбата за приобщаващо образование не биха могли да се реализират.

На добър път в живота, абитуриенти от СУ „Отец Паисий“ - Медковец
По стара традиция СУ „ Отец Паисий“, с. Медковец на 24. май,  освен че чества Деня на славянската писменост и българската култура, изпраща своите дванадесетокласници и представя пред обществото своите грамотни вече първокласници. В днешната обстановка - празникът,...
Денят на българската просвета и култура и на славянската писменост в пощенските материали. Виртуална изложба.
...
Начало на кампания „Училището има смисъл, когато е свързано с живота“
Кои уроци помним от училище? Кои учители ни влияят истински и защо? Знаят ли учениците е приложението на материала, който учат? Каква е ролята на общността в образованието?  Отговорът на тези и много други въпроси ще търси Сдружение за споделено учене ЕЛА в...
Онлайн играта по детски книги „Книговище“ е безплатна до края на учебната година
Сега е моментът да четеш и смело да се състезаваш да отговаряш на въпроси към любимите си книги! Онлайн играта „Книговище ще бъде безплатна до края на учебната година. Регистрирай се свободно, чети, играй и печели награди! Над 10 000 деца вече имат профили там. Четенето ни...
Envision Play с модул “Дистанционно обучение” e свободен за ползване от 19 март до 13 април.
Какво е Envision Play?Българска облачна платформа за работа със смарт устройства, която активизира учениците и повишава качеството на знанията и уменията им. Стимулира познавателните интереси у децата и създава положителна мотивация към ученето.Достъпно...
Сдружение за Сдружение учене ЕЛА пуска новата си обучителна онлайн платформа с безплатен достъп за учителите през следващите две седмици
Като знак на съпричастност към огромните усилия, които българските учители полагат,  Сдружение за споделно учене ЕЛА (доскоро Център за приобщаващо образование) пуска БЕЗПЛАТНО новата си обучителна...
Споделени интерактивни интерактивни, изготвени със софтуер ActivInspire.
Споделени интерактивни презентазии, изготвени със софтуер ActivInspire. Предназначени за работа с интерактивна бяла дъска по английски език като чужд език в професията по геодезия. ...
„Разказвачът на приказки“ в медковското училище
На 21.02.2020 г. в библиотеката на СУ „Отец Паисий“, с. Медковец, се проведе първата среща от поредицата запланувани такива между ученици от различни възрастови групи на СУ – Медковец между гимназиален етап и писателя Стоян Николов – Торлака. Поводът бе четиригодишнината на...