Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Професионална общност за приобщаващо образование публикува позиция относно процеса и финансирането на общата подкрепа в детските градини и училища
Гласувай
Рейтинг
0

Две години след влизането в сила на Наредбата за приобщаващо образование все още няма ясни правила за организирането на общата подкрепа в детските градини и училищата, разпределянето на отговорностите между участниците в процеса на предоставянето на общата подкрепа и финансирането на заложените в наредбата дейности.

В тази връзка, Професионална общност за приобщаващо образование излиза с позиция и предложения как да бъдат преодолени някои разминавания между нормативната уредба и практиката.

Позиция

За да бъде общата подкрепа ефективно организирана следва училищата и детските градини да имат финансова обезпеченост и организационна гъвкавост да наемат качествени специалисти, да планират и координират екипната работа, да мотивират педагогическия персонал да предоставяна на учениците и децата разнообразни формите на обща подкрепа.

Финансирането на общата подкрепа е тема, която не за първи път се подлага на обсъждане от педагогическата общност. Затова членовете на Общността настояват, да бъде заложен допълнителен компонент за обща подкрепа в ДОС за финансиране на институциите в системата на предучилищното и училищното образование като целево финансиране на политиките и дейностите, които училищата и детските градини разработват и изпълняват за осигуряване на общата подкрепа. Без целево финансиране на общата подкрепа, нищо от добрите идеи заложени в Закона за предучилищно и училищно образование и Наредбата за приобщаващо образование не биха могли да се реализират.

Над 150 учители и директори от цялата страна се събраха, за да обсъдят приобщаващи образователни практики
Център за приобщаващо образованиеорганизира национална конференция „Приобщаващи образователни практики“ 2018 във Велико Търново в рамките на кампания „Дни на...
Децата за София: мръсна, задръстена и с недостатъчно общностни пространства
Влошената естетическа среда и разликите между центъра и кварталите са основни проблеми според подрастващите„От Черни връх видяхме, че в София е мръсно.“ Това споделя едно от над 70-те деца между 4 и 18 години, които от Национална мрежа за...
Дни на приобщаването 2018: Да помогнем на училището да даде крила на децата ни
С над 50% се увеличава мотивацията за учене в учениците, а неизвинените отсъствия падат с 20%, ако цялата общност се включи в учебния процес, сочат данни на Център за приобщаващо образование  Днес стартират Дни на приобщаването...
Обучение на Ерин Макрайт
"Изграждане на професионална общност за учене и развитие или как да подобрим ефективното учене вътре в екипа"Кога: 15 април (неделя) 2018 г. от 09:00 до 14:30 ч.Къде: гр....
Обучение: Партньорство с родителите
Център за приобщаващо образование организира обучение на тема „Партньорство с родителите като елемент на Модела за изграждане на приобщаваща училищна среда“, одобрено със заповед № РД09-1010/24.01.2017 на Министъра на образованието и...
За какво мечтаят децата в България?
Център за приобщаващо образование откри в София изложба портретна фотография „Мечтая за моя свят“ на известния английски фотограф Пол КлифИзложбата портретна фотография „Мечтая за моя свят“ показва петдесет...
Повече от 200 души подкрепиха мисията на “Заедно в час” с благотворителни игри в ескейп стаите на Декстрофобия
235 души се включиха в “Седмицата на Заедно в час” в ескейп стаите на Dextrophobia между 11-и и 17-и март. За седемте дни на инициативата част от таксите за участие на всички играчи в четирите стаи на Dextrophobia бяха дарени за мисията на неправителствената организацията, която...
Изложба портретна фотография „Мечтая за моя свят“
Център за приобщаващо образование има удоволствието да ви покани на изложба портретна фотография „Мечтая за моя свят“ на английския фотограф Пол Клиф.Кога и къде: 24 март – 10 април, 2018 г., „Античен комплекс Сердика“, зона...