Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Училището не е само по пътя на приобщаването
Гласувай
Рейтинг
0

Приобщаващото образование подпомага изграждането на връзки между училищата и заобикалящите ги общности

София, 9 декември 2017 г. - Годишната конференция на Център за приобщаващо образование събра в зала „Витоша“, Интер Експо Център, София, над 300 директори, учители, родители и специалисти, работещи с деца, обединени от разбирането, че училището не е само в процеса на приобщаване. За да бъде той успешен, училището се нуждае от подкрепа, както отвътре от неговия екип и родителите на учениците, така и отвън от неговите партньори в общността като местни институции, бизнеси, неправителствени организации. Всички те постоянно изграждат връзки  помежду си, които, за да бъдат трайни се нуждаят от здрави основни и обща визия за крайния резултат, а именно качествено образование и условия всяко дете да може да разгърне своя пълен потенциал в училище.

Събитието се организира с подкрепата на Фондации VELUX, Фондация „Америка за България“ и УНИЦЕФ България.

Конференцията беше открита от Деница Сачева, зам.-министър на образованието и науката, Н.П. Сьорен Якобсен, посалник на Кралство Дания в България, Марина Кирова, съветник „Икономическо управление и Европейски семестър", Представителството на Европейската комисия в България и Наталия Митева, програмен директор „Образование“, Фондация „Америка за България“.

В своята встъпителна презентация Ива Бонева, изпълнителен директор на Център за приобщаващо образование акцентира: „По пътя на приобщаващото образование, училището се нуждае от подкрепата на местната общност, която е ключова за създаването на активно гражданско общество, което допринася за по-доброто образование на децата, образование, отговарящо на потребностите на всяко дете“.

Специални гости на конференцията бяха Дарел Кол, основател и изпълнителен директор и Лаша Стордър, програмен директор на канадската организация Career Trek, които разказаха за своята дългогодишна програма, с която мотивират младежи от кандската провинция Манитоба, да видят смисъла от ученето в училище като ги срещат с професионалисти от различни сфери. Всяка година Career Trek помага на 800 деца и младежи да започнат професионалния си път. Програмата на организацията е услуга в общността, която свързва деца, техните родители, фирми и индустриални партньори, училища, университети и представители на местната власт, обединени от общата цел за създаване на трайна врзъка между ученето и бъдещата професионалната реализация.

Ключов акцент по време на форума беше представянето на програмата на Център за приобщаващо образование „С поглед в бъдещето – училището има смисъл“. Тя има за цел да разработи методология и инструмент за задържане на децата в училище чрез повишаване на мотивацията им за учене и придаване на практическа стойност на наученото в час в партньорство със  СУ „Христо Смирненски“ в гр. Брезово и СУ „Георги Бенковски“ в гр. Тетевен.

Програмата представлява доброволна и дългосрочна работа на деца в шести  клас с професионалисти от местната общност. Посещенията при професионалиста се провеждат заедно с учител, който преподава предмет от съответната научна област. Работата на учителя е да свърже практическите занимания с учебния материал.

Програмата засилва потенциалът на училището да привлича за общи дейности местните общности; на учителите да обогатят педагогическите си умения и да проявят лидерски качества; на родителите да изоставят затвореността си и да се включат по-активно в обучението на децата си; на децата да следват мечтите си и да правят осъзнати и информирани избори.

До този момент тя е показала резултати, които я правят подходяща за развитие в по-голям мащаб. В следствие на участието си в програмата 70% от децата, заявяват, че училището е станало по-интересно; 27% са променили мечтите си; 50% са увеличили знанията си по предметите, свързани с участието им в нея; с 20% са намалели отсъствията на децата в сравнение с предходната година.

Готовността на професионалистите да отделят собствени средства за продължаване на програмата в следствие на работата им с децата се е увеличила с 69%. Броят на родителите, които смятат, че е добре детето им да изготви отсега план за живота си е нарастнал с 20%, както и с 9 % повече са родителите, които търсят индивидуален контакт с училището. От своя страна учителите, които търсят личен контакт с родителите са нарастнали с 13,5%.

В три панелни дискусии беше проследено как и защо е важно училището само да привлича партньори; защо бизнеса е ключва страна за повишаване на мотивацията на децата да продължат образованието си и да подпомогне изграждането на една жизнена и активна местна общност; как училищата да развият пълноценни партньорства с институциите на местно ниво, които водят до дългосрочни работещи практики.

В рамките на събитието беше организирано и изложение на организации в сферата на образованието, които представиха свои материали и активности.

Четвърта кампания/семинар за ученици и учители в детски градини
Информираме ви, че на 16.05.2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Общинска Администрация Благоевград, зала №5 (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Четвърта осведомителна кампания/ семинар за...
Трета осведомителна кампания/семинар за ученици и учители в училища
Информираме ви, че на 9-ти Май 2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Трето основно училище „Димитър Талев“, кабинет по рисуване (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Трета осведомителна...
Дни на Приобщаването 2019
ДНИ НА ПРИОБЩАВАНЕТО 2019        44% от седмокласниците не вярват, че съучениците им са добри хора, сочи национално представително проучване на Център за приобщаващо образование ...
Повече от 2700 дарители подкрепиха 122 каузи в „БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА“
Над 50 000 лв. от близо 2700 индивидуални дарители събра националната кампания „БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА“, която се проведе от 22 до 31 март 2019 г. Още 5 000 лв. постъпиха през платформата DMS, а 3 000 лв. – през дарителския механизъм „Платформата“.В първото издание на инициативата се...
Остават две седмици да станете учител със "Заедно в час”
До 15 април организацията набира кандидати за програмата си, които от септември ще преподават в 11 области на България.15 април е последната дата за 2019 г., до която желаещите да се включат в програмата на “Заедно в час” за професионално и лидерско...
ОСМИ НАЦИОНАЛЕН ФОЛКЛОРЕН КОНКУРС „ЗАБЛЕЯЛО МИ АГЪНЦЕ” 10 - 12 май 2019 г.
Националният фолклорен конкурс „Заблеяло ми агънце” се организира от Сдружение „Национален събор на овцевъдите в България”Конкурсът предоставя възможност за изява на изпълнители в областта на музикалното и танцовото фолклорно изкуство, словесния...
Международна оценка: Учителите от алтернативни обучителни програми показват високи педагогически умения
Изследване на Университета в Дюсбург-Есен, което сравнява уменията и нагласите на учители от традиционни и алтернативни форми на подготовка, ще бъде представено в София на 14 март Сериозният предварителен подбор на...
Обучения на Център за приобщаващо образование през месец март
9 март - Партньорството с родителите Обучението акцентира върху ползите от системната грижа, която училището полага за изграждане на ефективни отношения с родителите на две нива – индивидуално (между отделния учител и...