Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Заедно срещу насилието в училище
Гласувай
Рейтинг
0

УНИЦЕФ ще разработи тригодишна програма за сигурна училищна среда

 

Насилието и тормозът в училище са проблем за децата в цял свят. Според проучване на УНИЦЕФ, над половината тийнейджъри по света са били поне веднъж обект на насилие от страна на връстници във и около училище. Физическото насилие и тормозът пречат на образованието на над 150 милиона децана възраст 13-15 години.

 

България е сред челните десет от общо 43 изследвани страни, засегнати от проблема „училищен тормоз“. Затова УНИЦЕФ стартира кампанията „Заедно срещу насилието в училище“ (#ДаСпремНасилието в училище), която се реализира съвместно с МОН. Основната цел е да се повиши разбирането и чувствителността по темата за насилието, да се намали толерантността към различните му проявления и да се подкрепят училищата в ефективната превенция на насилието и тормоза. Ще бъде разработена и тригодишна програма за сигурна учебна среда.

 

Началото бе поставено с младежки дебатв Националната финансово-стопанска гимназия в София. В присъствието на представителя на УНИЦЕФ за България д-р Джейн Муита и заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева, учениците представиха своята гледна точка и се поставиха на мястото на родителите, учителите, политиците и журналистите, като предложиха конкретни мерки за справяне с проблема. Децата препоръчаха повече комуникация по проблема между всички въвлечени страни, поправки в правилниците за училищния ред, въвеждане на специални часове с психолог и осигуряване на държавна подкрепа за превенция на насилието в училищата с предоставяне на повече средства за реализиране на конкретни мерки. 

 

Кампанията продължи със специално разработен открит урок за безопасна учебна средав столичното 119 училище. Ученици от 7-ми клас пресъздадоха пред петокласници постановка, която да ги запознае с различните форми на тормоз в училище и да ги предизвика да ги различат. Децата коментираха какви действия би следвало да се предприемат в такива ситуации и какви мерки трябва да се предприемат, за да се ограничи разпространението на проблема.

 

В края на ноември бе проведен и регионален младежки дебатв общинския младежки дом в град Монтана с участието на родители, учители, представители на УНИЦЕФ и на местните управленски  институции. 

 

Следващата стъпка бе пресъздаването на различните форми на насилие в училище чрез интерактивна инсталация с виртуална реалноств Националния дворец на културата. Сред първите посетители, поставили се в позицията на децата жертва на тормоз в училище, бе вицепрезидентът Илияна Йотова. Инсталацията ще бъде отворена за посетители по време на Хенд Мейд Феств НДК на 21 декември (петък) от 16:00 до 19:00 ч., както и на 22 и 23 декември (събота и неделя) от 11:00 до 15:00 ч. След това, от 4 януари „Синята стая“ ще може да бъде видяна всеки ден в MallofSofia. Инсталацията е отворена за всички, които искат да се поставят на мястото на стотици деца у нас, които ежедневно са жертва на различни форми на насилие в училище – физическа или вербална агресия, тормоз, кибертормоз и др. Самото видео може да бъде видяно и на някои от най-оживените и посещавани локации в София – точна информация за тях се публикува на сайта на УНИЦЕФ, както и в каналите на организацията в социалните мрежи. 

 

Интервенцията в училищата ще започне от следващата учебна година и ще бъде реализирана съвместно от УНИЦЕФ и МОН. В програмата са предвидени анализ на ситуацията във всяко училище и разработване на план за действие; повишаване на познаването на видовете тормоз и насилие, начините за сигнализиране и реакция; повишаване на уменията за предотвратяване и реакция на тормоза и насилието в училище; активно участие на учениците, родителите и учителите. Повече информация можете да намерите на www.unicef.org/bulgaria

 

Ако се чувствате съпричастни към мисията на УНИЦЕФ за осигуряване на безопасна и сигурна среда, можете да помогнете в събирането на средствата за осъществяване на планираните мерки като посетите https://dari.unicef.bg/ 

 

Четвърта кампания/семинар за ученици и учители в детски градини
Информираме ви, че на 16.05.2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Общинска Администрация Благоевград, зала №5 (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Четвърта осведомителна кампания/ семинар за...
Трета осведомителна кампания/семинар за ученици и учители в училища
Информираме ви, че на 9-ти Май 2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Трето основно училище „Димитър Талев“, кабинет по рисуване (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Трета осведомителна...
Дни на Приобщаването 2019
ДНИ НА ПРИОБЩАВАНЕТО 2019        44% от седмокласниците не вярват, че съучениците им са добри хора, сочи национално представително проучване на Център за приобщаващо образование ...
Повече от 2700 дарители подкрепиха 122 каузи в „БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА“
Над 50 000 лв. от близо 2700 индивидуални дарители събра националната кампания „БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА“, която се проведе от 22 до 31 март 2019 г. Още 5 000 лв. постъпиха през платформата DMS, а 3 000 лв. – през дарителския механизъм „Платформата“.В първото издание на инициативата се...
Остават две седмици да станете учител със "Заедно в час”
До 15 април организацията набира кандидати за програмата си, които от септември ще преподават в 11 области на България.15 април е последната дата за 2019 г., до която желаещите да се включат в програмата на “Заедно в час” за професионално и лидерско...
ОСМИ НАЦИОНАЛЕН ФОЛКЛОРЕН КОНКУРС „ЗАБЛЕЯЛО МИ АГЪНЦЕ” 10 - 12 май 2019 г.
Националният фолклорен конкурс „Заблеяло ми агънце” се организира от Сдружение „Национален събор на овцевъдите в България”Конкурсът предоставя възможност за изява на изпълнители в областта на музикалното и танцовото фолклорно изкуство, словесния...
Международна оценка: Учителите от алтернативни обучителни програми показват високи педагогически умения
Изследване на Университета в Дюсбург-Есен, което сравнява уменията и нагласите на учители от традиционни и алтернативни форми на подготовка, ще бъде представено в София на 14 март Сериозният предварителен подбор на...
Обучения на Център за приобщаващо образование през месец март
9 март - Партньорството с родителите Обучението акцентира върху ползите от системната грижа, която училището полага за изграждане на ефективни отношения с родителите на две нива – индивидуално (между отделния учител и...