Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
„Опитомяване“ на спинери
Гласувай
Рейтинг
1

„Опитомяване“ на спинери

Въртележките (спинери) са новите модни играчки сред децата. Създателите им твърдят, че действат антистресово, помагат на деца с дефицит на внимание да се концентрират и са полезни за аутисти.

Новата мания има и своите противници. Така например, в много училища вече са издадени забрани за носенето и използването на въртележките.

Мисля, че забраната не е най-правилния начин да се справим със съществуващ проблем. Присъединявам към мнението на колегите, които смятат, че най-добрият начин за овладяването на даден проблем е да го трансформираме в нещо градивно. В конкретният случай, това е да приспособим играта с въртележките към нуждите на обучението.

В много образователни сайтове, вече има ресурси, които предлагат богат набор от обучителни дейности със спинери. Те включват игри, проучвания, експерименти, проекти и др.

Връзки към ресурси на английски език:

http://www.twinkl.co.uk/search

https://www.teacherspayteachers.com/Browse/Search:fidget%20spinner

Ето няколко идеи:

Дидактични игри

Въртележката може да я използвате във всички часове. Това, което трябва да направите е да си подготвите достатъчно задачи по дадения предмет. Игрите могат да бъдат със следните сюжети:

„Докато се върти“

Децата се разделят на групи. На всяка група се раздават задачи или въпроси, на които те трябва да отговорят докато въртележката не спре да се върти. Победител е тази група, която е решила вярно най-много задачи. Задачите могат да бъдат тестови въпроси, четене на текст или думи, препис на думи, математически примери за решаване и т.н.

„Избери ме“

Това е игра за практикуване на социални умения. Направете карти със задачи, които изискват практикуването на правила за вежливо поведение. Например: „Тактично помоли съученика си, да подреди работното си място.“ и др. За да се играе тази игра, въртележката трябва да бъде модифицирана. В единият край залепете стрелка (използвайте цветно тиксо).

Учениците се подреждат в кръг. Един от тях завърта въртележката. Когато тя спре да се върти, ученикът срещу когото е спряла стрелката, трябва да изтегли карта и да изпълни задачата от нея.

„Завъртяна история“

Това е игра за създаване текст, подобен на фантазния бином. Разделете учениците на групи и им дайте шаблон, върху който те трябва да напишат думи. Всяка група има задача да напише различни думи. Например: 1 група – съществителни имена; 2 група – глаголи; 3 група – прилагателни имена; 4 група – числителни имена и т.н.

След като са готови със записаните думи върху шаблона, те трябва да завъртят въртележката в центъра. Когато спинерът спре да се върти, прочита думата, към която сочи стрелката. С тези думи отборите ще трябва да измислят история.

Принципът на тази игра може да се практикува по различен начин. Например в разделите на кръга от шаблона могат да се запишат различни предизвикателства, изискващи практикуване на социални умения:

  • Помоли любезно за …..
  • Направи комплимент на ……
  • Поздрави …………. за празника му.

Подвижни игри

Това са игри, при които учениците извършват двигателни дейности, докато въртележката се върти.

Например:

  • Стрелба с топка в цел. (отчитат се точните попадения)
  • Преодоляване на препятствия. (отчита се броя на преминатите препятствия)
  • Дейности за физическа издържливост. (стоене на 1 крак и др.)

Проучвания и проекти

Спинерите могат да се използват като мотиватор за провеждането на много проучвания, експерименти и творчески проекти в различни области – математика, физика, изкуство и дори история.

Ето един пример: https://vimeo.com/215693124

Както всички популярни играчки, така и въртележките си имат мобилни версии:

Андроид: https://play.google.com/store/apps/collection/similar_apps_myandroid.fphoenix.fastspinner?clp=qgEmCiQKHm15YW5kcm9pZC5mcGhvZW5peC5mYXN0c3Bpbm5lchABGAM%3D:S:ANO1ljK38B0

IOS: HTTPS://ITUNES.APPLE.COM/AU/APP/FINGER-SPINNER/ID1236104279?MT=8

Сигурна съм, че предстоящата учебна година ще започне с демострация на спинърски умения между учениците.  Ако това в един момент ви подразни, не се гневете – „впрегнете ги“ в нещо градивно и спинерите ще заработят за вас.

Ще се радваме да споделите своя спинърски опит с нас.

Успех!

Автор:

Антоанета Миланова

Още по темата тук

Конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“
Център за приобщаващо образованиеВи кани на международната годишна конференция Приобщаващо образование 2019 – „Социално емоционално учене“, организирана с подкрепата на Фондация „Америка за...
Курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“
Център за приобщаващо образование има удоволствието да представи новия онлайн курс: „Педагогически практики за първи клас. Пътеводител на приобщаващия учител.“Курсът има за цел да подкрепи...
Четвърта кампания/семинар за ученици и учители в детски градини
Информираме ви, че на 16.05.2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Общинска Администрация Благоевград, зала №5 (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Четвърта осведомителна кампания/ семинар за...
Повече от 2700 дарители подкрепиха 122 каузи в „БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА“
Над 50 000 лв. от близо 2700 индивидуални дарители събра националната кампания „БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА“, която се проведе от 22 до 31 март 2019 г. Още 5 000 лв. постъпиха през платформата DMS, а 3 000 лв. – през дарителския механизъм „Платформата“.В първото издание на инициативата се...
ОСМИ НАЦИОНАЛЕН ФОЛКЛОРЕН КОНКУРС „ЗАБЛЕЯЛО МИ АГЪНЦЕ” 10 - 12 май 2019 г.
Националният фолклорен конкурс „Заблеяло ми агънце” се организира от Сдружение „Национален събор на овцевъдите в България”Конкурсът предоставя възможност за изява на изпълнители в областта на музикалното и танцовото фолклорно изкуство, словесния...
Международна оценка: Учителите от алтернативни обучителни програми показват високи педагогически умения
Изследване на Университета в Дюсбург-Есен, което сравнява уменията и нагласите на учители от традиционни и алтернативни форми на подготовка, ще бъде представено в София на 14 март Сериозният предварителен подбор на...
Обучения на Център за приобщаващо образование през месец март
9 март - Партньорството с родителите Обучението акцентира върху ползите от системната грижа, която училището полага за изграждане на ефективни отношения с родителите на две нива – индивидуално (между отделния учител и...
Квилинг книга
Учениците от IV"в" клас на СУ "Вичо Грънчаров" - Горна Оряховица преди 3 години започнаха да се занимават с квилинг - познат още като хартиен филигран. Квилингът е форма на изкуството, която включва използването на лентички от хартия, плат, кожа и други материали, които се...

Whoops, looks like something went wrong.

1/1 ErrorException in Filesystem.php line 81: file_put_contents(): Only 0 of 280 bytes written, possibly out of free disk space

  1. in Filesystem.php line 81
  2. at HandleExceptions->handleError('2', 'file_put_contents(): Only 0 of 280 bytes written, possibly out of free disk space', '/home/uchilishta/uchilishtabg/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Filesystem/Filesystem.php', '81', array('path' => '/home/uchilishta/uchilishtabg/storage/framework/sessions/914e94359b685f3dd11d6ee637ec12322889c35f', 'contents' => 'a:4:{s:6:"_token";s:40:"lb9mWVl2kha7DeOeRlZgCek3vwXaUJH4hjvy3chN";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:43:"http://uchilishta.bg/kindergardens/news/202";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1566373404;s:1:"c";i:1566373404;s:1:"l";s:1:"0";}s:5:"flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', 'lock' => true))
  3. at file_put_contents('/home/uchilishta/uchilishtabg/storage/framework/sessions/914e94359b685f3dd11d6ee637ec12322889c35f', 'a:4:{s:6:"_token";s:40:"lb9mWVl2kha7DeOeRlZgCek3vwXaUJH4hjvy3chN";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:43:"http://uchilishta.bg/kindergardens/news/202";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1566373404;s:1:"c";i:1566373404;s:1:"l";s:1:"0";}s:5:"flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', '2') in Filesystem.php line 81
  4. at Filesystem->put('/home/uchilishta/uchilishtabg/storage/framework/sessions/914e94359b685f3dd11d6ee637ec12322889c35f', 'a:4:{s:6:"_token";s:40:"lb9mWVl2kha7DeOeRlZgCek3vwXaUJH4hjvy3chN";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:43:"http://uchilishta.bg/kindergardens/news/202";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1566373404;s:1:"c";i:1566373404;s:1:"l";s:1:"0";}s:5:"flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}', true) in FileSessionHandler.php line 83
  5. at FileSessionHandler->write('914e94359b685f3dd11d6ee637ec12322889c35f', 'a:4:{s:6:"_token";s:40:"lb9mWVl2kha7DeOeRlZgCek3vwXaUJH4hjvy3chN";s:9:"_previous";a:1:{s:3:"url";s:43:"http://uchilishta.bg/kindergardens/news/202";}s:9:"_sf2_meta";a:3:{s:1:"u";i:1566373404;s:1:"c";i:1566373404;s:1:"l";s:1:"0";}s:5:"flash";a:2:{s:3:"old";a:0:{}s:3:"new";a:0:{}}}') in Store.php line 262
  6. at Store->save() in StartSession.php line 88
  7. at StartSession->terminate(object(Request), object(Response)) in Kernel.php line 145
  8. at Kernel->terminate(object(Request), object(Response)) in index.php line 58