Търсене Календар Блог За нас Партньори Бизнес Контакти
Международна оценка: Учителите от алтернативни обучителни програми показват високи педагогически умения
Гласувай
Рейтинг
0

Изследване на Университета в Дюсбург-Есен, което сравнява уменията и нагласите на учители от традиционни и алтернативни форми на подготовка, ще бъде представено в София на 14 март

 Сериозният предварителен подбор на бъдещите учители и включването на повече практическа подготовка в обучението помагат на педагозите да се справят по-добре в класната стая. Това е един от резултатите от двегодишното сравнително изследване на екип учени от Университета на Дюсбург-Есен. Всички изводи от изследването ще бъдат представени на конференция на 14 март от 9:30 часа във “Витоша парк-хотел” в София. Изследването е част от европейския проект “Нов път за нови таланти в преподаването” (NEWTT), партньори по който в България са Министерството на образованието и науката, Пловдивският университет “Паисий Хилендарски” и фондация “Заедно в час”. Проектът се осъществява в пет държави с финансовата подкрепа на програма “Еразъм +” на Европейската комисия.

Конференцията ще бъде открита от министъра на образованието и науката Красимир Вълчев. Участие ще вземат проф. Херман Абс, преподавател от Университета на Дюсбург-Есен и ръководител на екипа по изследването, училищни директори от България, представители на Пловдивския университет и учители от различни европейски държави, участници в проекта. Фокус на събитието ще бъде темата как резултатите от проекта могат да се използват по най-полезен за образователните системи начин на национално и на европейско ниво. (Пълната програма можете да намерите тук.)

За “Нов път за нови таланти в преподаването”

Целта на NEWTT е да отвори пътя към класните за стаи за успешни и мотивирани професионалисти от различни професионални сфери. Той възниква в отговор на няколко общи проблеми, пред които са изправени редица европейски държави - недостиг на учители, недостатъчна практическа подготовка на бъдещите педагози, ранно напускане на учителската професия и неспособност на образованието да посрещне нуждите на учениците на 21-ви век. В рамките на проекта се изследва гъвкав достъп до учителската професия през алтернативни обучителни програми, които позволяват на участниците едновременно да се обучават и да работят като учители в реална училищна среда. Иновативните програми включват и сериозна подкрепа от ментори и наставници с дългогодишен опит в преподаването.

В България се изследват учители, обучени по програмата на “Заедно в час” и по иновативна магистърска програма на Пловдивския университет. Техните умения и нагласи се сравняват с тези на контролна група педагози от традиционни педагогически университетски програми.


За “Заедно в час”

Фондация “Заедно в час” е създадена през 2010 г. и работи за осигуряването на равен достъп до качествено образование на всяко дете в България. Мисията на организацията е да открива, обучава и развива способни и мотивирани професионалисти от различни сфери, които допринасят дългосрочно за положителна промяна на образованието в България. В рамките на програма за професионално и лидерско развитие те се обучават да работят като учители, придобиват педагогическа квалификация (ако нямат такава) и имат достъп до разнообразни надграждащи обучения - както за работа в класната стая, така и за бъдещото им професионално развитие.

До 15 април “Заедно в час” набира кандидати за деветия випуск участници в програмата си за професионално и лидерско развитие, които през 2019 г. ще преминат интензивно обучение, а от 15 септември ще започнат да преподават на ученици в 11 региона на България.

Заедно в час е създадена по инициатива и с финансовата подкрепа на фондация "Америка за България" и е част от глобалната мрежа Teach For All Global.

Четвърта кампания/семинар за ученици и учители в детски градини
Информираме ви, че на 16.05.2019г. (четвъртък) в гр. Благоевград, Общинска Администрация Благоевград, зала №5 (партер) от 10:00 ч. ще бъде проведена Четвърта осведомителна кампания/ семинар за...
Повече от 2700 дарители подкрепиха 122 каузи в „БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА“
Над 50 000 лв. от близо 2700 индивидуални дарители събра националната кампания „БЪЛГАРИЯ ДАРЯВА“, която се проведе от 22 до 31 март 2019 г. Още 5 000 лв. постъпиха през платформата DMS, а 3 000 лв. – през дарителския механизъм „Платформата“.В първото издание на инициативата се...
ОСМИ НАЦИОНАЛЕН ФОЛКЛОРЕН КОНКУРС „ЗАБЛЕЯЛО МИ АГЪНЦЕ” 10 - 12 май 2019 г.
Националният фолклорен конкурс „Заблеяло ми агънце” се организира от Сдружение „Национален събор на овцевъдите в България”Конкурсът предоставя възможност за изява на изпълнители в областта на музикалното и танцовото фолклорно изкуство, словесния...
Обучения на Център за приобщаващо образование през месец март
9 март - Партньорството с родителите Обучението акцентира върху ползите от системната грижа, която училището полага за изграждане на ефективни отношения с родителите на две нива – индивидуално (между отделния учител и...
Квилинг книга
Учениците от IV"в" клас на СУ "Вичо Грънчаров" - Горна Оряховица преди 3 години започнаха да се занимават с квилинг - познат още като хартиен филигран. Квилингът е форма на изкуството, която включва използването на лентички от хартия, плат, кожа и други материали, които се...
Видовете насилие в училище и как да ги разпознаваме?
За насилието в училище няма междучасие! Всяка година стотици ученици в България стават жертва на агресия и тормоз.    Насилието има различни форми – физическо, психическо, сексуално, кибернасилие, тормоз. Всяка от тях оставя своите белези върху детето – вреди на...
“Ролята на училищното управление в процеса на изграждане на приобщаваща училищна среда. Основи на ефективното училищно управление“
На 15.12.2018 г., Център за приобщаващо образование ще проведе обучителен семинар на тема: “Ролята на училищното управление в процеса на изграждане на приобщаваща училищна среда. Основи на ефективното училищно...
"Детското участие е важно" - обучителен семинар за учители, възпитатели и педагогиески съветници
На 14.12.2018 г., Център за приобщаващо образование ще проведе обучителен. семинар за учители, възпитатели и педагогически съветници - .„Детското участие е важно“.Обучението е добра отправна точка за онази група от възрастни...